Wartość jednego fana na Facebooku? Bagatela - 10 zł

Wartość jednego fana na Facebooku? Bagatela - 10 zł15.04.2010 15:19
Jakub Poślednik

Firma marketingowa "Vitrue" działająca na polu mediów społecznościowych obliczyła, że przeciętny facebookowy "fan" jest wart 3,6 dol. (lekko ponad 10 zł według dzisiejszego kursu NBP). Jak doszli do takiego wyniku? Już tłumaczę.

Firma marketingowa "Vitrue" działająca na polu mediów społecznościowych obliczyła, że przeciętny facebookowy "fan" jest wart 3,6 dol. (lekko ponad 10 zł według dzisiejszego kursu NBP). Jak doszli do takiego wyniku? Już tłumaczę.

Dla wygody zakładamy, że facebookowa strona danej firmy ma 1 mln fanów. Jeśli firma publikuje 2 wpisy dziennie to spokojnie można stwierdzić, że sumarycznie jej przekaz trafia łącznie do fanów 60 mln razy w miesiącu. Żeby uzyskać podobny efekt przy użyciu tradycyjnych mediów firma musiałaby wydać 300 tys, dol. co miesiąc. W skali roku osiągamy już sumę 3,6 mln dolarów. W przełożeniu na 1 mln fanów, na głowę przypada 3,6 dolara, czyli 10 zł.

Należy tu wspomnieć, że łączna baza fanów "Vitrue" to ok. 41 mln fanów na facebooku (to więcej niż liczba ludności w Polsce!), zaś do jej klientów należą m.in. takie marki jak Ford, AT&T, Kellog's czy MTV. Można więc zakładać, że pracownicy Vitrue wiedzą o czym mówią. Nie zmienia to jednak faktu, że wyliczenia te powinniśmy traktować z przymrużeniem oka.

Wszyscy samozwańczy guru mediów społecznościowych zacierają pewnie teraz rączki i przeliczają już wpływy, spoglądając na rząd facebookowych dusz. Mimo, że nie lubię kiedy ktoś przypina mi metkę z ceną, proponuję podejść do tej sytuacji z innej strony. Skoro jako fani mamy konkretną, policzalną wartość, dlaczego nie mielibyśmy wymagać od firm żeby płaciły nam za przynależność do ich stron fanowskich? W końcu to my ponosimy ryzyko, wystawiając się na mniej lub bardziej zakamuflowane reklamy, zapewne prędzej czy później i tak kupimy ich produkt, zaś 10 złotych piechotą nie chodzi.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.