Wielka chińska, świecąca, ekologiczna ściana

Wielka chińska, świecąca, ekologiczna ściana03.05.2008 19:18
Katarzyna Kieś

Mieszkańcy Kraju Środka poważnie podchodzą do organizacji Igrzysk Olimpijskich. Wpadli np. na pomysł, by na jednym ogniu upiec nie dwie, ale kilka pieczeni. Po pierwsze: postanowili pokazać, że pojęcie ochrony środowiska nie jest im obce; po drugie: że wiedzą, ile zysków przynosi reklama; po trzecie: że współczują wszystkim, którzy nie będą mogli na żywo oglądać zmagań na stadionach; a po czwarte: umieją liczyć pieniądze. I wybudowali ścianę. Nie byle jaką, bo świecącą; na dodatek twór nie wymaga dostarczania energii.

Mieszkańcy Kraju Środka poważnie podchodzą do organizacji Igrzysk Olimpijskich. Wpadli np. na pomysł, by na jednym ogniu upiec nie dwie, ale kilka pieczeni. Po pierwsze: postanowili pokazać, że pojęcie ochrony środowiska nie jest im obce; po drugie: że wiedzą, ile zysków przynosi reklama; po trzecie: że współczują wszystkim, którzy nie będą mogli na żywo oglądać zmagań na stadionach; a po czwarte: umieją liczyć pieniądze. I wybudowali ścianę. Nie byle jaką, bo świecącą; na dodatek twór nie wymaga dostarczania energii.

Ściana nosi nazwę Greenpix Zero Energy Wall i jest największym na świecie konglomeratem kolorowych monitorów LED, zespolonych z bateriami słonecznymi. Solary w dzień czerpią energię, która jest wykorzystywana do zasilania wyświetlaczy.

Tutaj możecie zobaczyć, jak to działa.

Ściana jest nośnikiem reklam i posłuży jako ogromny telebim do transmisji z Igrzysk. Jeden szkopuł: usytuowana przy ruchliwej arterii będzie intensywnie przyciągać wzrok kierowców. Efekt? Zwiększona liczba wypadków (modelki na telebimach pewnie będą ponętne) albo ulica zamieni się w wielkie kino pod chmurką, kiedy zawodnicy chińskiej reprezentacji będą brać udział w zawodach.

Pomysł, uważam, wart jest jednak uwagi: po co bowiem stawiać kolejne metalowo – plastikowe rusztowania, oklejane papierowymi plakatami reklamowymi, skoro można by to wszystko wyświetlić na telebimie? Za darmo – wszak energia słońca nic nie kosztuje (zważywszy na to, ile reklamodawca jest w stanie zapłacić za emisję spotu, koszty wyłożone na budowę takiego nośnika zwróciłyby się dość szybko). Efektowniej – przekazem pełnym ruchu; i z korzyścią dla środowiska: nie potrzeba papieru na plakaty, ani energii i surowców na rusztowania. A emisja CO2 uległaby redukcji; również dlatego, że po drogach jeździłoby mniej aut - tych dostarczających plakaty do naklejenia. Na dodatek takie świecące, kolorowe, ogromne „neony” świetnie rozpraszałyby nocne ciemności w mieście i mogłyby miejscowo zastąpić latarnie.

Źródło: ecofriend

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.