Właściciel Gazety.pl wchodzi w zakupy grupowe. Ma szansę wygrać z Grouponem?

Właściciel Gazety.pl wchodzi w zakupy grupowe. Ma szansę wygrać z Grouponem?30.05.2011 12:05
Zakupy (Fot. Flickr/tinou bao/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

HappyDay.pl – tak nazywa się nowy serwis zakupów grupowych Agory, właściciela portalu Gazeta.pl. Nowy projekt ma podbić nasze serca i opróżnić portfele. Co oferuje i czy ma szansę na podjęcie walki z gigantami?

HappyDay.pl – tak nazywa się nowy serwis zakupów grupowych Agory, właściciela portalu Gazeta.pl. Nowy projekt ma podbić nasze serca i opróżnić portfele. Co oferuje i czy ma szansę na podjęcie walki z gigantami?

Na zakupach grupowych chcą teraz zarabiać wszyscy: Allegro, Onet, o2.pl, a ostatnio Agora. Co oferuje HappyDay.pl, serwis należący do tej ostatniej firmy?

Na początku jest atak. Po wejściu na stronę internautę atakuje okienko niemal identyczne jak na Grouponie, które każe wpisać adres e-mail. Ominąć je można tylko za pomocą kłamstwa – klikając w malutki napis w prawym dolnym rogu, wmawiający systemowi, że już się zarejestrowałeś.

Po ominięciu tego toru przeszkód serwis na pierwszy rzut oka wygląda tak jak inne tego typu. Użytkownik wybiera swoje miasto i przegląda oferty. Nie ma ich tu razie wiele: pobyt w luksusowym hotelu, zabiegi kosmetyczne, bilety do teatru, sesja zdjęciowa u profesjonalnego fotografa.

Deale są bardzo podobne do tych znanych z innych tego typu serwisów i skierowane głównie do kobiet. Nie znajdziemy tu sprzętu elektronicznego czy gier komputerowych. Trochę zaskakuje oferta dnia – kurs języka obcego dla dzieci przez Internet.

Większość ofert można realizować w konkretnym mieście, a tych nie ma na HappyDay.pl wiele: Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Wrocław, śląskie. Jest też kilka ofert dla całej Polski.

W porównaniu z Grouponem, który oferuje zakupy w 50 miastach, również tych nieco mniejszych niż Warszawa, jak Lublin, Szczecin czy Zielona Góra, serwis Agory wypada tu słabiutko. Ale to dopiero początek.

Mimo że HappyDay.pl nie proponuje niczego nowego, szansę na sukces ma z jednego powodu: to Agora. Nowy serwis nie będzie pozostawiony sam sobie. Agora zamierza promować oferty we wszystkich swoich mediach: w "Gazecie Wyborczej", "Metrze" i na portalu Gazeta.pl.

Przygotowana została też kampania wizerunkowa, która będzie obejmowała reklamy w serwisach internetowych, gazetach i stacjach radiowych (Złote Przeboje i Roxy FM) należących do Agory.

Jeśli czegoś miałbym się czepiać, to byłaby to nazwa. Nie dość że nie jest polska, to jeszcze kojarzy się z innym dniem – "Nowym Dniem", dziennikiem Agory, który upadł w rekordowym tempie. To oczywiście tylko ciekawostka, która nie będzie mieć znaczenia dla przeciętnego użytkownika.

Agora ma szansę na sukces z jeszcze jednego powodu: zakupy grupowe to w Polsce wciąż fanaberia. Jak już pisałem w lutym, kiedy Onet pokazał swój serwis, zakupy grupowe nie są u nas na razie popularne.

Z takich usług korzystało dotąd zaledwie 3,2 mln Polaków. Większość z nich zna amerykańskiego Groupona, niektórzy polskiego Grupera i serwis Citeam należący do Allegro.

Ten rynek wciąż się jednak rozwija i właśnie dlatego za parę lat może nie mieć znaczenia, kto na nim był w 2010 roku, a kto dopiero w 2011.

Źródło: Interaktywnie

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.