Xiaomi przedstawia Mi TV LUX OLED. Przezroczysty telewizor trafia do sklepów

Xiaomi przedstawia Mi TV LUX OLED. Przezroczysty telewizor trafia do sklepów12.08.2020 13:17
Mi TV LUX OLED Transparent Edition
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Klaudia Stawska-Magdziak

Xiaomi zaprezentowało pierwszy na świecie transparentny telewizor, który trafi do masowej produkcji. I chociaż z podobnymi projektami mieliśmy już do czynienia w przyszłości, to tym razem jest szansa, że telewizor trafi do sklepów.

11 sierpnia Xiaomi zaprezentowało nowe telefony oraz nowoczesny, przezroczysty telewizor. Mi TV LUX OLED Transparent Edition będzie pierwszym masowo produkowanym telewizorem tego typu, co oznacza, że w niedalekiej przyszłości, być może rozwiązanie rodem z filmów science-fiction zagości w naszych domach.

W telewizorze zastosowano przezroczysty panel OLED, który przez większość czasu wygląda jak czyste okno. W momencie, kiedy włączamy Mi TV LUX OLED, obraz zdaje się unosić nad podstawą. Sama ramka jest nie grubsza niż 5,7 mm, a całość została umieszczona na okrągłej podstawie. Telewizor można też zamontować na ścianie.

Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe

55-calowy przezroczysty OLED ma współczynnik kontrastu 150 000:1, 10-bitowe kolory oraz 93 proc. pokrycie DCI-P3. Telewizor może odświeżać obraz z częstotliwością do 120 Hz, a Xiaomi zapewnia, że czas reakcji jest równie imponujący - 1 ms.

Zastosowany w telewizorze MediaTek 9650 z przetwarzaniem obrazu Xiaomi AI Master Smart Engine, oferuje ponad 20 algorytmów optymalizacji i 5 zdefiniowanych profilii obrazu. W kwestii optymalizacji jakości dźwięku korzysta ze wsparcia technologii AI Master for Audio i Dolby Atmos.

Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe

Technologia przezroczystego wyświetlacza nie jest szczególnie nowa i istniała jeszcze przed panelami OLED. Jednak wcześniej nie były to telewizory produkowane na masową skalę. W zeszłym roku LG obiecywało, że taki model pojawi się w sklepach, jednak wygląda na to, że Xiaomi ubiegnie południowokoreańskiego giganta.

Warto jednak wspomnieć, że chociaż przezroczysty telewizor może wyglądać świetnie w salonie, to nie jest to propozycja dla każdego. Przede wszystkim jakość obrazu na ekranie może zmieniać się w zależności od oświetlenia. Ciężko uwierzyć, by obraz był bardzo wyraźny i ostry w jasnym świetle.

Warto również wspomnieć o cenie takiego gadżetu. Xiaomi Mi TV LUX OLED Transparent Edition został wyceniony na 49 999 yuanów, czyli ok. 27 tys. złotych. Początkowo będzie sprzedawany jedynie w Chinach, gdzie do sklepów trafi już 16 sierpnia.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.