YouTube generuje gigantyczne straty

YouTube generuje gigantyczne straty08.04.2009 18:00
youtube1
Paweł Cebula

To jest pewnego rodzaju fenomen - YouTube, jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych serwisów internetowych nieustannie generuje straty. Jak to jest, że ogromna popularność nie jest w stanie zapewnić chociażby zerowego bilansu?

To jest pewnego rodzaju fenomen - YouTube, jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych serwisów internetowych nieustannie generuje straty. Jak to jest, że ogromna popularność nie jest w stanie zapewnić chociażby zerowego bilansu?

Google z przekonaniem o słuszności zakupu, przejęło YouTube'a za kwotę 1,65 mld USD. W bardzo krótkim czasie stał się absolutnym numerem jeden pośród serwisów wideo. Mimo to, nieustannie generuje straty.

Stały wzrost popularności serwisu przekłada się na konieczność zwiększania wydatków na całą infrastrukturę i urządzenia wymagane do prawidłowego funkcjonowania serwisu. Wiele osób było przekonanych, że wzrost zainteresowania ze strony Internautów szybko przełoży się na konkretne zyski, ale niestety tak się nie stało.

Google szuka dlatego kolejnych sposobów na to, aby YouTube wreszcie zaczął na siebie zarabiać, albo chociaż nie generował tak dużych strat. Spancer Wang (jeden z analityków banku Credit Suisse) szacuje, że ten rok YT zamknie ze stratą rzędu prawie pół miliarda dolarów. Wang utrzymuje, że reklamodawcy nie są zainteresowani YouTubem z prostego powodu - jest to serwis, który gromadzi przede wszystkim materiały amatorskie (stworzone przez użytkowników), co sprawia, że nie są one atrakcyjne dla reklamodawców.

Być może sytuacja nieco się poprawi po wprowadzeniu planowanych zmian w serwisie. To właśnie materiały premium i reklamy mają być wyjściem z sytuacji. Pozostaje jednak pytanie, czy użytkownicy zaakceptują te zmiany?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.