Z Google wyliczysz koszt spamu

Z Google wyliczysz koszt spamu20.11.2008 12:45
K Falernowa

Ogólnie wszyscy wiemy, że spam nam przeszkadza. Zabiera cenny czas. W firmach - generuje pewne koszty związane z pozbywaniem się go każdego dnia. Ale ile konkretnie tego czasu zabiera i jakie koszty ponosimy usuwając niechciane wiadomości reklamowe?

Google postanowił na te pytania odpowiedzieć. Rzecz jasna nie tak całkiem bezinteresownie, ale fakt faktem za darmo.

Ogólnie wszyscy wiemy, że spam nam przeszkadza. Zabiera cenny czas. W firmach - generuje pewne koszty związane z pozbywaniem się go każdego dnia. Ale ile konkretnie tego czasu zabiera i jakie koszty ponosimy usuwając niechciane wiadomości reklamowe?

Google postanowił na te pytania odpowiedzieć. Rzecz jasna nie tak całkiem bezinteresownie, ale fakt faktem za darmo.

Na stronie Google Apps Security Services znaleźć można od wczoraj kalkulator, dzięki któremu oszacować można ile faktycznie czasu i pieniędzy kosztują bombardujące nas spamerskie maile. Kalkulator jest bardzo prosty: wystarczy podać kilka podstawowych informacji - liczba pracowników odbierających e-maile, ich średnie zarobki, liczba dni roboczych w roku, liczba odbieranych spamów i ile sekund pracownik traci na odebranie każdego spamu - i nacisnąć "Calculate!"

Na podstawie tych danych kalkulator wylicza zarówno czas i koszt spamu w odniesieniu do całej firmy, jak i do pojedynczego pracownika. Podaje też jeszcze jedną wartość, która zapewne jest głównym powodem udostępnienia tego narzędzia: mówi mianowicie, po ilu dniach zwróciłaby się inwestycja w wykupienie usługi Google Message Security...

Ale mniejsza o podtekst reklamowy. Sam kalkulator jak wspomniałam jest prosty - i moim zdaniem aż nazbyt prosty. Zakłada bowiem, że 100% czasu "odzyskanego" z kasowania maili ze spamem pracownik poświęciłby na wykonywanie swojej pracy - co jak doskonale wiemy mija się z rzeczywistością o całe lata świetlne (według różnych szacunków, pracownicy na zajęcia prywatne zużywają ponad 40% czasu pracy). Jednak w jakimś tam zakresie oszacować sobie koszt spamu można.

Prostota kalkulatora ma też jeszcze jedną zaletę: spokojnie można wymagane kwoty podać sobie w złotówkach - przeliczenie będzie jak najbardziej prawidłowe, wystarczy pamiętać że ten "$" na końcu kwoty też trzeba zamienić sobie na "PLN".

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.