Zachodnie strony e-commerce naciągają swoich klientów!

Zachodnie strony e-commerce naciągają swoich klientów!19.11.2009 17:00
Krzysztof Bartnik

Setki popularnych zachodnich firm e-commerce wykorzystuje nieuwagę swoich klientów i w sprytny sposób podsuwa im pod nos dodatkowe oferty po dokonaniu faktycznego zakupu. Oczywiście na pierwszy rzut oka te bonusowe propozycje wyglądają na darmowe. O obciążeniu kart kredytowych użytkownicy dowiadują się później.

Setki popularnych zachodnich firm e-commerce wykorzystuje nieuwagę swoich klientów i w sprytny sposób podsuwa im pod nos dodatkowe oferty po dokonaniu faktycznego zakupu. Oczywiście na pierwszy rzut oka te bonusowe propozycje wyglądają na darmowe. O obciążeniu kart kredytowych użytkownicy dowiadują się później.

Mechanizm oszustwa przypomina zamieszanie związane z grami w serwisach społecznościowych. Po potwierdzeniu zakupów, użytkownikowi przedstawiana jest dodatkowa oferta, która nie wymaga podawania numeru karty kredytowej (nie kojarzy się z zawieraniem transakcji), lecz jedynie wypełnienia formularza z adresem e-mail. Niczego nieświadomy klient zamawia wówczas jakąś bezużyteczną usługę, za którą musi płacić, a firma-sprzedawca przekazuje dane odnośnie płatności swojemu kooperantowi. Na końcu  dochodzi oczywiście do podziału kasy, wypracowanej w ten nieuczciwy sposób.

Poniższy film dokładnie przedstawia całą aferę:

Webloyalty Scam

Wśród firm, które zarabiają najwięcej na tym procederze znajduje się wiele najbardziej rozpoznawalnych na zachodzie marek e-commerce (m.in. Buy.com, 1-800-Flowers.com czy Fandango). Okazuje się, że dzięki takiej działalności "dorobili" ponad 10 milionów dolarów rocznie! Setki mniej znanych podmiotów załapały się na wypłaty rzędu 1-10 milionów dolarów od firm-partnerów oferujących bezużyteczne usługi.

Żerowanie na niewiedzy użytkowników staje się nową modą. Ciekawe, ile jeszcze podobnych afer wydostanie się na światło dzienne.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.