Zakupy z głową VII ? dlaczego w hipermarketach nie ma zegarów?

Zakupy z głową VII ? dlaczego w hipermarketach nie ma zegarów?24.09.2009 21:30
Maciek Pelc/SXC
Sabina Stodolak

Nad tym, abyś jak najwięcej wydał w hipermarkecie, czuwa cały sztab specjalistów, a badania prowadzone są na przeróżnych płaszczyznach ? cel jest jeden. Tak cię zaczarować, byś nie porównał kodu na produkcie, złapał się na facing, uległ promocji która promocją nie jest i wreszcie ? głodny i sfrustrowany wszedł śmiało w strefę produktów impulsowych. Oto kilka dodatków, które sprawiają, że w hipermarkecie zaczynamy się cokolwiek kuriozalnie zachowywać.

Nad tym, abyś jak najwięcej wydał w hipermarkecie, czuwa cały sztab specjalistów, a badania prowadzone są na przeróżnych płaszczyznach ? cel jest jeden. Tak cię zaczarować, byś nie porównał kodu na produkcie, złapał się na facing, uległ promocji która promocją nie jest i wreszcie ? głodny i sfrustrowany wszedł śmiało w strefę produktów impulsowych. Oto kilka dodatków, które sprawiają, że w hipermarkecie zaczynamy się cokolwiek kuriozalnie zachowywać.

Autobus firmowy ? niektóre hipermarkety mają specjalne autobusy, które mają dowieźć potencjalnych klientów, w wygodny sposób, na zakupy. Darmowy autobus nie jest jednak ukłonem w stronę emerytów i rencistów, których nie stać na własny środek transportu ? działają tu bowiem dwie rzeczy które zwiększyć mają sprzedaż. Pierwsza jest oczywista ? autobus przywiezie cię do hipermarketu, w którym dokonasz zakupów. Bez autobusu mógłbyś pójść np. do osiedlowego sklepiku, a sieć straciła by to co mógłbyś w niej wydać. Druga jest już nieco mniej oczywista ? hipermarket wioząc cię, daje ci coś gratis. Ty (zgodnie z zasadą wdzięczności) kupisz cokolwiek dlatego, że zostałeś dowieziony. Na dokładnie tej samej zasadzie działają uliczni sprzedawcy czegokolwiek, którzy najpierw wciskają ci kwiatek, bądź święty obrazek, a potem mówią, że zbierają na wycieczkę / piwo / wstaw dowolną rzecz.

Brak zegarów ? zauważyłeś, ze jedyną szansą na dowiedzenie się w hipermarkecie która jest godzina jest skorzystanie ze swojego zegarka, lub paragonu przy kasie? Na ścianie w hipermarkecie nie wisi ani jeden zegar. Dlaczego? Bo przez przypadek mógłbyś popatrzeć na niego i uświadomić sobie, że snujesz się po alejkach już druga godzinę a przyszedłeś tylko po olej, skarpetki i mrożonego kurczaka.

Wielkie koszyki ? jak często udaje ci się wypełnić swój koszyk na kółkach po brzegi? Nie raz widziałam niewielkie babcie, skurczone od podeszłego wieku, które aby wyciągnąć paczkę ryżu z koszyka na kółkach musiały niemalże nurkować w wózku, balansując na koniuszkach palców. Te wielkie koszyki nie są jednak po to, by babcie mogły zażyć nieco fitnessu, lecz po to, abyś czuł się niekomfortowo z tym, że ledwo twoimi zakupami udało ci się przykryć dno. To może jeszcze paczuszka chipsów i puszka pysznych skumbrii w tomacie?

Wózki dla dzieci ? Hipermarket wyszedł na przeciw potrzebom klientów i stworzył wózki z wbudowanym samochodzikiem dla dzieci, by rodzice mieli nieco świętego spokoju? Nie, hipermarket stworzył wartość dodaną, za którą przepadają dzieci ? efekt? ?Mamo! Jedźmy do tego sklepu co ma te autka dla mnie takie fajne, co?? ? mówią dwa wielkie, mokre, wpatrzone w ciebie ślepia twojego pierworodnego. I co, oprzesz się?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.