Zakupy z głową XVIII ? dzieci w markecie

Zakupy z głową XVIII ? dzieci w markecie02.03.2010 11:00
Sabina Stodolak

Krzyczą, śmiecą, biegają, gubią się, wywracają i płaczą, a nade wszystko jak mantrę powtarzają ?akupiszmiiiiii?? patrząc na Ciebie oczami większymi niż kot ze Shreka? Jestem przeciwnikiem zabierania dzieci na zakupy do marketów, ale niekiedy nie ma innej możliwości ? jak zatem robić zakupy z dziećmi, aby nie oszaleć i nie wydrenować sobie kieszeni?

Krzyczą, śmiecą, biegają, gubią się, wywracają i płaczą, a nade wszystko jak mantrę powtarzają ?akupiszmiiiiii?? patrząc na Ciebie oczami większymi niż kot ze Shreka? Jestem przeciwnikiem zabierania dzieci na zakupy do marketów, ale niekiedy nie ma innej możliwości ? jak zatem robić zakupy z dziećmi, aby nie oszaleć i nie wydrenować sobie kieszeni?

Dziecko głodne = dziecko marudne

Nawet dorośli nie powinni na głodnego robić zakupów w marketach ? przez to kupujemy po prostu więcej, bo mamy smaki. Zabieranie nie dokarmionego dziecka na zakupy, daje jeszcze gorszy efekt. Nie tylko dzieciak pakuje nam do wózka słodycze i inne zachcianki, to jeszcze staje się marudny, rozdrażniony i absorbujący. Rada jest jedna ? nakarmić dziecko przed wizytą w sklepie.

Dziecko przegrzane = dziecko płaczące

Wybierając się do marketu, zadbaj o to, aby ubrać dziecko ?na cebulkę? i móc rozebrać je jeśli jest zbyt gorąco (zimą) lub zbyt chłodno ze względu na klimatyzację. Unikniesz rozkapryszenia i marudzenia.

Dziecko znudzone = katastrofa

Dzieci szybko się nudzą. A kiedy się nudzą albo marudzą, albo stają się hiperaktywne (w efekcie więc łatwo się gubią, wpadają na innych klientów lub robią sobie krzywdę puszką szprotek). Aby dziecko się nie znudziło na zakupach:

  • przygotuj sobie listę zakupów i rób zakupy szybko ? market to nie muzeum, nie musisz zwiedzać każdej alejki
  • zabierz ze sobą zabawkę dla dziecka, którą dziecko lubi ? w sytuacji awaryjnej, zajmij go gadżetem
  • wybierz market, który posiada zabawkowe wózki dla dzieci ? wprawdzie w niektórych marketach musisz za nie zapłacić, ale dziecko ma zabawę, a ty zyskujesz dodatkowe 30 minut zainteresowania
  • zaangażuj dziecko w zakupy ? jeśli Twoje dziecko jest na tyle duże, że nie zrzuci sobie na głowę palety majonezu, możesz zaangażować dziecko w zakupy np. poprosić je o przyniesienie określonego produktu. Przy okazji takich zakupów, możesz uczyć dziecko robić
  • zakupy ? np. opowiadać mu o zdrowych i niezdrowych produktach. (do  roku życia, dziecko nie ma poczucia wartości pieniądza, ten temat więc zostaw)

Akupiszmi? = wydrenowany portfel

Nie ma tu dobrego sposobu ? jeśli dziecko już zdążyło owinąć sobie ciebie wokół palca i jest małym histerykiem, proponuję poprosić o pomoc nianię z TVN. Jeśli jednak wychowujesz swoje dziecko konsekwentnie a dziecko rozumie granice jakie mu stawiasz, dla świętego spokoju warto na początku zakupów kupić dziecku coś co lubi i chce i co zajmie go na kilka chwil. W trakcie późniejszych ataków ?akupiszmi?, konsekwentnie pokazujemy dziecku przedmiot, który już w koszyku się znalazł.

Pamiętajcie też o tym, aby nie jechać do marketu w godzinach największego szczytu i tłoku. Hałas i tłum ludzi to chaos dla dziecka, który może spowodować ?przeciążenie jego obwodów? ? mówiąc wprost, dziecko będzie się czuło mało bezpiecznie, a zbyt dużo bodźców może zaowocować szybszym zmęczeniem.

Jedno jest pewne. Nie życzę Wam takich zakupów:

Banned Commercial - Condoms

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.