Zakupy z głową (cz.I kody kreskowe)

Wchodzimy do hipermarketu. Przyjazna przestrzeń i uginające się półki zapraszają do zakupów, z głośników sączy się przyjemna muzyka a kolorowe dyndające wobblery zachęcają nas zainteresowania się produktami. W niemalże anielskim rozmarzeniu popychamy wózeczek między regałami, napychając go po brzegi kolejnymi produktami. STOP!!!

Zakupy z głową  (cz.I kody kreskowe)
Sabina Stodolak

Jeśli nie chcesz zapłacić połowy pensji w kasie i przywieźć do domu tony niepotrzebnych produktów nie możesz dać się uwieść specom od merchandisingu i category managerom. Wydaje Ci się że Twoje wybory zakupowe są niezawisłe i rozsądne? Nie...o tym co kupisz, już dawno zadecydował planogram sklepu.

W kolejnych odcinkach przedstawimy jak kupować rozsądnie, opiszemy co to jest facing i dlaczego bierzesz z półki ten a nie inny karton tego samego soku, a także co dzieje się z Tobą kiedy wkraczasz w sferę produktów impulsowych.

Na początek zaś kody kreskowe i nawyk sprawdzania cen.

Wchodzimy do hipermarketu. Przyjazna przestrzeń i uginające się półki zapraszają do zakupów, z głośników sączy się przyjemna muzyka a kolorowe dyndające wobblery zachęcają nas zainteresowania się produktami. W niemalże anielskim rozmarzeniu popychamy wózeczek między regałami, napychając go po brzegi kolejnymi produktami. STOP!!!

Jeśli nie chcesz zapłacić połowy pensji w kasie i przywieźć do domu tony niepotrzebnych produktów nie możesz dać się uwieść specom od merchandisingu i category managerom. Wydaje Ci się że Twoje wybory zakupowe są niezawisłe i rozsądne? Nie...o tym co kupisz, już dawno zadecydował planogram sklepu.

W kolejnych odcinkach przedstawimy jak kupować rozsądnie, opiszemy co to jest facing i dlaczego bierzesz z półki ten a nie inny karton tego samego soku, a także co dzieje się z Tobą kiedy wkraczasz w sferę produktów impulsowych.

Na początek zaś kody kreskowe i nawyk sprawdzania cen.

Na ile dokładnie sprawdzasz wydruk paragonu po zrobionych zakupach w hipermarkecie? Pobieżnie rzucasz okiem, wnikliwie czytasz, czy po prostu wyrzucasz do kosza? Śledzisz kwoty jakie wyskakują na kasie, czy pakując towar do siatek, zakładasz, że kupujesz wszystko w takiej cenie jaka była na półce? A nawet jak znajdziesz błąd, to czy chce ci się stać w kolejce do biura obsługi klienta żeby odzyskać 2 zł, skoro właśnie wydałeś 150?

No właśnie...

Jak uniknąć błędów na paragonie?

Przede wszystkim trzeba zrozumieć, że dla sklepu i jego systemu sprzedaży nie jest wiążąca ani nazwa produktu na etykiecie, ani jego opis, tylko kod kreskowy. To po nim system uzyskuje informacje o cenie produktu. Krótko mówiąc: kasjerka zczytuje kod, który przekształcany jest przez system na informacje o cenie. Inny kod - inna cena. Produkt z nowej dostawy - inny kod - inna cena. I tak dalej...

Chcesz zapłacić za tuńczyka taką cenę jaka jest widoczna półce? Porównaj kody kreskowe na puszcze z kodem zawartym na etykiecie umieszczonej na listwie. Jeśli wszystkie numerki są takie same - cena będzie taka, jaka widnieje na etykiecie. Jeśli jakikolwiek numerek jest inny - na dwoje babka wróżyła.

Pewność ceny produktu to nie porównywanie jego nazwy, ale kodu kreskowego. Nawet bowiem te same produkty mogą mieć inną cenę, jeśli pochodzą z innych dostaw. Szczególnie ważne jest sprawdzanie cen produktów promocyjnych, na nich najczęściej zdarzają się pomyłki.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.