Zapomnij o goglach VR. W tym miejscu nie musisz ich zakładać

Zapomnij o goglach VR. W tym miejscu nie musisz ich zakładać15.10.2022 14:52
Google udostępnia Project Starline
Źródło zdjęć: © Google

Wirtualny świat powoli staje przed nami otworem. Podczas gdy Meta wciąż stara się przekonać konsumentów do założenia na głowy zestawów VR, aby wejść do metawersum, Google kontynuuje eksperymentowanie z innym rodzajem fałszywej rzeczywistości – swoim holograficznym projektem wideorozmowy znanym jako Project Starline.

Zapowiedziany w zeszłym roku Project Starline to budka do rozmów wideo, która wykorzystuje obrazy 3D, kamery o wysokiej rozdzielczości, niestandardowe czujniki głębokości i przełomowy wyświetlacz pola świetlnego, aby zapewnić realistyczne wrażenia dla rozmówców po obu stronach ekranu — a wszystko to bez wymaganych zestawów VR.

Teraz Google ogłosiło, że rozszerza swoje testy w świecie rzeczywistym o program wczesnego dostępu, w ramach którego Project Starline będzie używany w biurach różnych partnerów biznesowych, w tym Salesforce, WeWork, T-Mobile i Hackensack Meridian Health. Gigant technologiczny rozpocznie instalowanie prototypów kabin w wybranych biurach partnerskich w celu regularnego testowania, począwszy od końca tego roku.

Partnerzy tacy jak WeWork i Salesforce mówili o swoim zainteresowaniu wypróbowaniem technologii, która ich zdaniem może pomóc w nadaniu większego znaczenia więziom międzyludzkim.

Project Starline będzie testowany w biurach

Do tej pory kabiny do rozmów 3D znajdowały się w biurach Google w Stanach Zjednoczonych, gdzie pracownicy mogli je testować na potrzeby spotkań, sesji integracyjnych i nie tylko. Firma zaprosiła również ponad 100 partnerów biznesowych z takich dziedzin jak media, opieka zdrowotna i handel detaliczny, aby zademonstrować technologię w swoich biurach i zasięgnąć ich opinii na temat doświadczeń związanych z użytkowaniem.

Obraz z pracy badawczej Google pokazuje mnóstwo czujników, Źródło zdjęć: © Google
Obraz z pracy badawczej Google pokazuje mnóstwo czujników
Źródło zdjęć: © Google

Wraz z uruchomieniem nowego programu wczesnego dostępu do Project Starline, partnerzy ci będą mogli testować budki we własnych biurach, dostarczając Google cennych informacji zwrotnych i spostrzeżeń na temat tego, jak taka technologia byłaby wykorzystywana w prawdziwym świecie i jakiego rodzaju wyzwania może napotkać. Osoby, które miały okazję przetestować budki, opisali to doświadczenie jako niesamowicie realistyczne i imponującą technologię, nawet w jej wczesnych fazach rozwoju.

Project Starline stawia przede wszystkim na inny rodzaj wirtualnej rzeczywistości niż konkurencyjne produkty. Użytkownicy nie są reprezentowani przez awatary przypominające postaci z gier wideo, jak ma to miejsce w wirtualnym świecie Zuckerberga. Zamiast tego Google stara się odwzorować w projekcie prawdziwe oblicze danej osoby – i to bez dodatkowych obciążeń związanych z koniecznością noszenia czegokolwiek na głowie.

Konrad Siwik, dziennikarz Gadżetomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.