Zuckerberg nie zdobędzie Polski? NK.pl znów rośnie, Facebookowi spada

Zuckerberg nie zdobędzie Polski? NK.pl znów rośnie, Facebookowi spada21.09.2011 11:52
Wciąż wolimy Naszą Klasę (Fot. Flickr/lisahumes/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Najnowsze dane Megapanelu przynoszą spore zaskoczenie. Facebooka odwiedziło w lipcu 150 tys. mniej Polaków niż miesiąc wcześniej. Wakacje? Niekoniecznie. Naszej Klasie w tym czasie urosło.

Najnowsze dane Megapanelu przynoszą spore zaskoczenie. Facebooka odwiedziło w lipcu 150 tys. mniej Polaków niż miesiąc wcześniej. Wakacje? Niekoniecznie. Naszej Klasie w tym czasie urosło.

Eksperci, dziennikarze i skromni blogerzy jak my lubią co jakiś czas ogłaszać koniec Naszej Klasy, ale rzeczywistość nie nadąża za ich wizjonerstwem. W lipcu Facebook już był w ogródku, już witał się z gąską, a tu klops.

Megapanel za lipiec pokazuje, że Facebook nie tylko nie przegania, ale nawet nie dogania NK.pl. Jeszcze miesiąc wcześniej serwis odwiedziło 11 577  886 Polaków. W lipcu ta liczba spadła do 11 444 761.

NK.pl w czerwcu miała 11 795 581 użytkowników (czyli dystans był bardzo malutki i wydawało się, że już zostanie zniwelowany), a w lipcu wzrosło jej do 11 909 716. Czyli tylko użytkownicy Facebooka pojechali na wakacje? Ciekawe.

Może za parę miesięcy okaże się, że to trend sezonowy i na wakacje faktycznie udali się tylko ci, których na to stać. Młodzi, wykształceni, z dużych miast, wybierający zagraniczne marki. A może Polska zdążyła się nasycić Facebookiem i już dołączamy do krajów, w których amerykański gigant nie zyskuje, a zaczyna tracić?

Jakakolwiek by nie była przyczyna, walka znów się zaostrza. I nie można tutaj od razu skazywać Naszej Klasy na porażkę. W końcu serwis przeżył zmianę właściciela, regulaminu i mnóstwo złych opinii w prasie oraz Internecie. Małpowanie Facebooka średnio Polakom wychodzi, ale to dopiero początek. NK.pl jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa.

A tymczasem Mark Zuckerberg ma nowe zmartwienie: już nie trzeba mieć zaproszenia, żeby korzystać z Google+. Rozgrywka robi się coraz ciekawsza - i w Polsce, i za granicą. Na kogo stawiacie?

Źródło: Wirtualne Media

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.