Final Fantasy XIII - inne silniki na PS3 i X360

Final Fantasy XIII - inne silniki na PS3 i X360

Final Fantasy XIII - inne silniki na PS3 i X360
Damian
30.01.2010 17:00

Redaktorzy holenderskiej edycji PlayStation Magazine przeprowadzili wywiad z Yoshinori Kitase - jednym z twórców Final Fantasy XIII. W jego trakcie wynikło kilka ciekawych informacji. Przede wszystkim, potwierdziła się informacja na temat planowanych DLC do gry. Jednak najbardziej zaskakujące jest to, że wersje na Xboxa 360 i PlayStation 3 zostały stworzone na zupełnie innych silnikach graficznych.

Redaktorzy holenderskiej edycji PlayStation Magazine przeprowadzili wywiad z Yoshinori Kitase - jednym z twórców Final Fantasy XIII. W jego trakcie wynikło kilka ciekawych informacji. Przede wszystkim, potwierdziła się informacja na temat planowanych DLC do gry. Jednak najbardziej zaskakujące jest to, że wersje na Xboxa 360 i PlayStation 3 zostały stworzone na zupełnie innych silnikach graficznych.

Final Fantasy XIII początkowo był szykowany na PlayStation 2. Kitase powiedział, że samo przerobienie gry na kolejną generację sprzętu zajęło im ponad 18 miesięcy. Poza tym, o czym już wspominałem, potwierdził informację na temat szykowanego DLC. Początkowo miał on być oferowany w wersji na rynek Europejski, ale czasem zrezygnowano z tego pomysłu, bo uznano, że byłoby to nie fair w stosunku do Azjatów.

Square Enix miało też spore problemy ze stworzeniem wersji na PS3 i X360. Na każdą konsolę zupełnie inaczej się programuje. Z tego też powodu przygotowane zostały dwa różne silniki. Dopracowanie ich i dopasowanie do jednakowego poziomu (twórcom zależało, żeby obie wersje nie różniły się od siebie) zajęło kolejny rok.

Cały wywiad (w języku angielskim) możecie przeczytać TUTAJ.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)