Telefon Google sprzedaje się 80 razy słabiej niż iPhone

Telefon Google sprzedaje się 80 razy słabiej niż iPhone

Telefon Google sprzedaje się 80 razy słabiej niż iPhone
Andrzej Biernacki
14.01.2010 11:12

W ciągu tygodnia od premiery Google sprzedało tylko 20 tysięcy egzemplarzy Nexusa One. W porównaniu do najważniejszych konkurentów wynik ten jest katastrofalny. Czy firma z Mountain View straciła właśnie jedyną szansę na zaistnienie w świecie smartphone'ów?

W ciągu tygodnia od premiery Google sprzedało tylko 20 tysięcy egzemplarzy Nexusa One. W porównaniu do najważniejszych konkurentów wynik ten jest katastrofalny. Czy firma z Mountain View straciła właśnie jedyną szansę na zaistnienie w świecie smartphone'ów?

Dla porównania w ciągu pierwszych siedmiu dni sprzedaży nabywców znalazło 250 tysięcy Droidów Motoroli i 1,6 miliona iPhone'ów 3GS. Telefon Google sprzedaje się więc 80 razy słabiej niż aparat Apple.

Biorąc pod uwagę intensywną kampanię reklamową (minibaner Nexusa znalazł się nawet na stronie głównej Google) można śmiało powiedzieć, że mamy do czynienia z marketingową katastrofą.

Serwis TechRadar sugeruje, że winny jest nowy, rewolucyjny model sprzedaży. Klienci nie są przyzwyczajeni do kupowania aparatów bezpośrednio od producenta. Wolą iść do salonu, dotknąć kilku modeli, sprawdzić jak leżą w dłoni i na tej podstawie dokonać wyboru.

Moim zdaniem drugim problemem jest nieodpowiedni wizerunek marki Nexus One. Google niestety nie powtórzyło sukcesu Apple, które jako pierwsze (i na razie jedyne) przekonało ludzi, że smartphone może być produktem dla mas.

Większość klientów Google to zapewne biznesmeni oraz fanatycy gadżetów (ale nie lanserzy, bo ci nadal stawiają na produkty z nadgryzionym jabłuszkiem). 20 tysięcy ludzi to za mało, aby osiągnąć sukces i stać się silnym graczem na wymagającym rynku komórkowym.

Źródło: TechRadar

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)