Microsoft wyda 80 mln dolarów na walkę z Google

Microsoft wyda 80 mln dolarów na walkę z Google

microsoft-google
microsoft-google
Mateusz
28.05.2009 14:00

Microsoft zamierza wydać ok. 80 mln dolarów na walkę z Google. Poprzednia kampania tego typu skierowana przeciwko Apple przyniosła pozytywne (dla Microsoftu oczywiście) skutki.

Microsoft zamierza wydać ok. 80 mln dolarów na walkę z Google. Poprzednia kampania tego typu skierowana przeciwko Apple przyniosła pozytywne (dla Microsoftu oczywiście) skutki.

Według serwisu Advertising Age, firma z Redmond planuje powtórzenie kampanii, którą uderzono w Apple. Przypomnijmy, że kampania ta sprawiła, że konsumenci przychylniej spojrzeli na produkty Microsoftu kosztem firmy, przeciwko której skierowano kampanię. Po wypuszczeniu iMac'a i Mac'a mini Apple posiadało wskaźnik (indeksu BrandIndex prowadzonego przez firmę analityczną YouGov) na poziomie bliskim 70.0 (na skali od -100 do 100), a po kampanii Microsoftu spadł on do 12.4.

Kampania Microsoftu przeciwko Google związana jest oczywiście z premierą nowego silnika o nazwie Kumo, którą przemianowano ostatnio na Bing.

Początkowo nowa kampania reklamowa giganta z Redmond nie będzie skierowana bezpośrednio przeciwko Google, zaznaczając jednak, że obecnie działające wyszukiwarki nie są zbyt skuteczne. Natomiast nowa wyszukiwarka Microsoftu będzie przedstawiana jako najlepsza alternatywa, która istnieje.

Google jeszcze nie zareagowało. Ich wyszukiwarka posiada zdecydowaną większość rynku, ale potentat z Redmond nie należy do przeciwników, których można ignorować.

źródło: chip.pl, adage.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)