UltraHD w symulatorach
PIOTR GARBAT • dawno temu
Wideo wysokiej rozdzielczości na dobre zadomowiło się już w „naszych telewizorach", a teraz opanowuje również inne dziedziny naszego życia. Począwszy od systemów telekonferencyjnych a skończywszy na systemach monitoringu wizyjnego. Niedostępna dla HD ze względu na wymaganą ogromną wymaganą moc obliczeniową dziedzina systemów wirtualnej rzeczywistości VR zostaje opanowywana.
Najnowszy symulator Toyoty pozwala zanurzyć się w wirtualnym świecie wykreowanym za pomocą obrazów w rozdzielczości UltraHD. Do wykreowania światów w tak wysokiej rozdzielczości, wyglądających jak filmy wideo niezbędne było opracowanie nowego mechanizmu tworzenia scen. Jednym z ciekawszych elementów systemu jest nowa metoda zarządzania rozdzielczością. W zależności od odległości widza od elementów sceny ora perspektywy dane wideo przesyłane są ze zmienną rozdzielczością.
Ciekawe kiedy to rozwiązania będzie dostępne na zwykłych konsolach?
Źródło: TechRadar
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze