W Sieci odwrotnie niż w prawdziwym świecie

W Sieci odwrotnie niż w prawdziwym świecie

W Sieci odwrotnie niż w prawdziwym świecie
K Falernowa
16.01.2009 12:30

W Internecie wiele rzeczy jest "na opak", ale tutaj chodzi konkretnie o strukturę internautów w odniesieniu do całej populacji. Z Netu korzysta ponad 14.000.000 osób, co stanowi ok. 47,1% wszystkich Polaków. O ile jednak w kraju więcej mamy kobiet, 51% vs. 49%, o tyle tutaj jest dokładnie odwrotnie.

Takie i inne informacje znaleźć można w opracowaniu dotyczącym liczby i struktury internautów na tle populacji Polski za okres wrzesień - grudzień 2008r.

W Internecie wiele rzeczy jest "na opak", ale tutaj chodzi konkretnie o strukturę internautów w odniesieniu do całej populacji. Z Netu korzysta ponad 14.000.000 osób, co stanowi ok. 47,1% wszystkich Polaków. O ile jednak w kraju więcej mamy kobiet, 51% vs. 49%, o tyle tutaj jest dokładnie odwrotnie.

Takie i inne informacje znaleźć można w opracowaniu dotyczącym liczby i struktury internautów na tle populacji Polski za okres wrzesień - grudzień 2008r.

Populacja internautów jest zgodnie z tym raportem wyraźnie młodsza, niż populacja wszystkich Polaków w tych samych przedziałach wiekowych:

  • 15 - 24 lat: 34% internautów, 20% wszystkich Polaków;
  • 25 - 39 lat: 26% internautów, 28% wszystkich Polaków;
  • 40 - 59 lat: 27% internautów, 37% wszystkich Polaków;
  • ponad 60 lat: 3% internautów, 15% wszystkich Polaków.

Większość - 41% - internautów ma wykształcenie średnie (wlicza się w to ostatnio ukończony etap nauki, więc kwalifikują się tu także osoby obecnie studiujące). Wyższym legitymuje się 27% użytkowników Sieci, podstawowym 18%, zawodowym zaś 13%. Wynika z tego, że wśród internautów, 2/3 osób ma wykształcenie średnie lub wyższe, podczas gdy w całej populacji takie osoby stanowią mniej niż połowę (48%).

Opracowania dokonał serwis internetstats.pl na postawie danych GUS oraz badania Net Track.

Źródło: InternetStats.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)