Ufamy w to, co czytamy w Sieci - raport European Trusted Brands
Po raz dziesiąty, Reader's Digest opublikował wyniki badania European Trusted Brands. Jak zwykle sprawdzono przywiązanie do konkretnych marek w przeróżnych kategoriach, jednak z raportu wynika zdecydowanie bardziej interesujący nas wniosek. Okazuje się, że zaufanie Polaków do Internetu jest jednym z najwyższych w całej Europie. Przed nami znaleźli się tylko Czesi.
Po raz dziesiąty, Reader's Digest opublikował wyniki badania European Trusted Brands. Jak zwykle sprawdzono przywiązanie do konkretnych marek w przeróżnych kategoriach, jednak z raportu wynika zdecydowanie bardziej interesujący nas wniosek. Okazuje się, że zaufanie Polaków do Internetu jest jednym z najwyższych w całej Europie. Przed nami znaleźli się tylko Czesi.
Według Reader's Digest internetowi ufa aż 72% rodaków. W Czechach zaufanie do Sieci deklaruje 77% respondentów. Reszta mieszkańców Starego Kontynentu ufa internetowi jedynie 49%. Zestawiając wyniki z globalnym, europejskim wskaźnikiem wypadamy więc zadziwiającą dobrze.
Polacy pędzą w stronę nowoczesności. Aż 42% badanych uważa ją za najważniejszą cechę swojej osobowości. Warto zatrzymać się na chwilę i pomyśleć, czy nie zatraciliśmy się w pogoni za nowinkami technicznymi. Okazuje się przecież, że zaufanie do niusów przeczytanych na Pudelku przekracza nawet zaufanie do... małżeństwa (70%), czy Unii Europejskiej (58%).
Tylko jedno chyba nigdy się nie zmieni. Politycy budzą zaufanie jedynie u trzech procent rodaków.