1,8 mln zł kary dla Cyfry+

1,8 mln zł kary dla Cyfry+10.02.2012 22:33
(fot. uokik.gov.pl)
Marcin Honkisz

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Canal+ Cyfrowy karę za wprowadzanie w błąd klientów. Oczywiście spółka odwołała się od decyzji. Czy kara została nałożona słusznie i czy ma to jakiekolwiek konsekwencje dla abonentów?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Canal+ Cyfrowy karę za wprowadzanie w błąd klientów. Oczywiście spółka odwołała się od decyzji. Czy kara została nałożona słusznie i czy ma to jakiekolwiek konsekwencje dla abonentów?

Canal+ Cyfrowy wysyłał do abonentów rezygnujących z usług listy, w których zawarta była informacja, jakoby celu rozwiązania umowy niezbędbny był kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta. Taka sugestia nie była jednak prawdą, gdyż rozwiązanie umowy umożliwia samo wysłanie listu poleconego.

Zmuszeni abonenci dzwonili do BOK. W rozmowie z przedstawicielem handlowym bardzo często jednak byli przekonywani, aby podpisać nową umowę na - teoretycznie - bardzo korzystnych warunkach. Jak dowiódł UOKiK, wymuszanie na klientach rozmów telefonicznych było tak naprawdę zagraniem psychologicznym, które umożliwiało zatrzymanie rezygnujących, proponując im inne usługi.

Zgodnie z regulaminem żadne telefony nie są wymagane. Teoretycznie klienci byli o tym poinformowani, jednak sprytne zagranie z listem, w którym bardzo niejednoznacznie było sformułowane stwierdzenie o wykonaniu telefonu, wprowadzało w błąd konsumentów.

UOKiK nałożyła na spółkę karę w wysokości 1 806 304 zł. Jak można było przypuszczać, Canal+ Cyfrowy odwołał się od decyzji. Należy więc podejrzewać, że sprawa albo się przedawni, albo zostanie umorzona. Jedynym pozytywnym aspektem całego zamieszania jest to, że Cyfra+ przestała wysyłać tego typu listy do osób rezygnujących z usług.

Przypuszczalnie też, jeżeli sprawa zostanie odpowiednio nagłośniona, można sądzić, że abonenci zaczną uważniej czytać umowy i zwracać uwagę na szczegóły. Niestety, ale kolejny raz sprawdza się powiedzenie, że niewiedza kosztuje.

Źródło: uokik.gov.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.