Zadarł z serwisem Apple'a. Teraz grozi mu 200 tys. euro kary

Z pozoru prosta usterka produktu Apple’a stała się medialnym tematem. Klient został z popsutym sprzętem, na dodatek serwis oskarżył go o publiczne szarganie reputacji. A chciał tylko naprawić komputer.

iMac (Fot. Flickr/poolie/Lic. CC by)
iMac (Fot. Flickr/poolie/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski

Z pozoru prosta usterka produktu Apple’a stała się medialnym tematem. Klient został z popsutym sprzętem, na dodatek serwis oskarżył go o publiczne szarganie reputacji. A chciał tylko naprawić komputer.

W Grecji cieniem na Apple'a położyło się postępowanie firmy, która sprzedaje sprzęt tej marki i prowadzi autoryzowany serwis. O sprawie pisze większość krajowych gazet, a blogosfera aż huczy.

Chodzi o usługi firmy Systemgraph, z których nie był zadowolony pewien grecki lekarz. Dimitris Papadimitriadis miał problemy ze swoim iMakiem i postanowił oddać go do serwisu. Według greckiej gazety „Proto Thema” na ekranie monitora pojawiały się ciemne plamy.

Według Papadimitriadisa Systemgraph zalecił zewnętrzne i wewnętrzne czyszczenie, jak również wymianę panelu LCD. Jednak gdy przyszedł czas odbioru sprzętu, użytkownik zastał go w jeszcze gorszym stanie.

Klient podał w wątpliwość umiejętności pracowników serwisu i zgodnie z lokalnym prawem, powołując się m.in. na artykuł 540. kodeksu cywilnego, poprosił o zwrot pieniędzy lub wymianę komputera na nowy.

Systemgraph odmówił, argumentując, że sprzęt nie został kupiony w firmie. Grek nie zgodził się z tą decyzją i stwierdził, że działał zgodnie z procedurą opisaną na oficjalnej stronie Apple'a.

Później lekarz wrzucił wszystko na internetowe forum, za co Systemgraph pozwał go na 200 tys. euro. Powodem miał być nadszarpnięty wizerunek firmy. Autor notki miał być w niej „agresywny i niegrzeczny” w stosunku do serwisu.

Na rozprawie, która odbędzie się 19 stycznia br., Papadimitriadis odpowie za „zorganizowaną próbę rzucania oszczerstwami i obelgami”. To będzie pierwsza sprawa w historii Grecji, w której firma pozywa klienta za wyrażanie swojego zdania online.

Co będzie, jeśli firma wygra z klientem i zmusi go do zapłaty 200 tys. euro? Z pewnością jeszcze mocniej nadszarpnie to jej wizerunek ;).

Źródło: cnet.com

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.