10 najbardziej fascynujących rekordów internetowych

10 najbardziej fascynujących rekordów internetowych30.07.2012 20:00
Łukasz Wieliczko

Internet zdominował naszą rzeczywistość. YouTube, Facebook, Twitter przebojem wdarły się do naszego życia i niektórym trudno wyobrazić sobie świat bez nich. Jak ważną rolę odgrywa we współczesnym świecie Internet, można było zobaczyć przy okazji ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich w Londynie. Internet, olimpiada... Co ma jedno z drugim wspólnego? Rekordy. Dziś co nieco o tym.

Rekordy internetoweNajpopularniejsze konto na Twitterze

Twitter szczególną popularność zdobył sobie wśród celebrytów. Wszelkie chcące się liczyć, gwiazdy, gwiazdki i gwiazdeczki „ćwierkać” muszą obowiązkowo. Tyczy się to wszelkich person z pierwszych stron gazet, nie tylko aktorów, muzyków oraz celebrytów właściwych – tych znanych z tego, że są znani, ale także sportowców, o czym niech świadczy zakaz w większości reprezentacji na Euro 2012 komunikowania się za pomocą tego serwisu społecznościowego.

Ale dosyć dygresji – miało być o rekordach. 27,7 mln - tyle osób śledzi Lady Gagę (nie mylić z „Lady Agą”, która niegdyś uchodziła za czołową polską rockmankę) na Twitterze. To rekord, ale... zagrożony. Młody, zdolny zawodnik, niejaki Justin Bieber z wynikiem 25,7 mln depcze pani Gadze po piętach.

Najpopularniejszy film na YouTube

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kffacxfA7G4[/youtube]

W tej konkurencji Justin Bieber wygrywa. Klip do jego piosenki (wyjdę pewnie na hejtera, ale chyba jednak nie utworu?) „Baby” wyświetlony został ponad 763 mln razy. Dużo? A co powiecie na to, że najchętniej oglądanym niemuzycznym filmem jest „Charlie bit my finger - again!” z 469 mln odsłon.

Najstarsza strona internetowa

A w zasadzie pierwsza zarejestrowana domena, bo w czasie kiedy powstawała, istniało już kilka eksperymentalnych stron. Symbolics.com, bo o tej witrynie mowa, stworzył koncern Symbolics Computer Corporation 15 marca 1985 roku. Witryna istnieje do dziś i szczyci się mianem najstarszej. W 2009 zmieniła właściciela, odtąd zamieszczane są na niej różnego rodzaju ciekawostki statystyczne dotyczące Sieci.

W listopadzie 1993 roku uruchomiono pierwszą polską stronę internetową, która była zamieszczona na polskim serwerze. Autorem strony był zespół NASK, czyli Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (w roli głównej: Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego). Witryna nazywała się „Polska Strona Domowa, czyli Polish Home Page” i kiedy powstawała 19 lat temu, wcale nie była uboga graficznie na tle konkurencji... Aha, no tak, konkurencji nie było.

Najdłuższy adres WWW

Pierwsza polska strona

Llanfairpwllgw-yngyllgogerychwyrndrobwll-Llantysiliogogogoch.com – jeśli jesteś w stanie to wymówić, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jesteś Walijczykiem. Według Księgi rekordów Guinnessa tak brzmi adres najdłuższej domeny internetowej, pod którym kryje się strona miejscowości Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch w północno-wschodniej Walii.

Rekord Guinnessa nie do końca zgodny jest jednak ze stanem faktycznym – dłuższe są domeny thelongestdomainnameintheworldandthensomeandthensomemoreandmore.com czy abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com. Adres domeny może liczyć maksymalnie 63 znaki.

Rekordy internetowe 2Najszybszy Internet – średnia krajowa

Korea Południowa może poszczycić się najszybszą średnią prędkością dostępu do Internetu. 17,5 Mbps daje Koreańczykom pewne pierwsze miejsce, przed Japonią (9,5 Mbps). Polska z wynikiem 4,1 Mbps plasuje się na 35. miejscu. Zaskakuje wysokie, 9. miejsce Rumunii.

Najszybszy Internet – prędkość łącza

Tu liderem są Niemcy. W czerwcu tego roku największy dostawca Internetu w Niemczech, Kabel Deutschland, osiągnął maksymalną prędkość pobierania na poziomie 4,7 Gb/s. Raj na ziemi dla torrentowiczów - korzystając z tej technologii, można pobrać film pełnometrażowy w ciągu nawet 8 s.

Największy przepływ danych

O ślubie księcia Williama i Kate Middleton wiem tylko tyle, że siostra panny młodej ma na imię Pippa. Reszta jakoś mnie ominęła (w przeciwieństwie do królewskiego wesela w Kanadzie – pozdrowienia dla fanów South Parku), ale należę chyba do mniejszości, ponieważ ze statystyk wynika, że sakramentalne „tak” potomka królewskiego rodu i jego wybranki oglądało 2,5 mld ludzi, z czego aż 1,6 za pomocą internetowych streamów.

O małżeństwie pary równie chętnie czytano – 5 mln odsłanianych stron na minutę przebija medialny szum związany ze śmiercią króla popu Michaela Jacksona. Do tego oczywiście Facebook – 6,8 mln statusów dotyczących wydarzenia i 9,4 mln komentarzy. Dobrze, że nie było żadnych transmisji z miesiąca miodowego – trwała obstrukcja Internetu gwarantowana.

Najwyżej położona kamerka internetowa

Włoski Komitet Naukowy zdecydował się na montaż kamery zasilanej ogniwem słonecznym na Mount Evereście, na wysokości 5643 m n.p.m. Jeśli ktoś na czatruletce natknie się na Yeti – proszę się zbytnio nie dziwić.

Najdroższa domena

W cenie jest bezpieczeństwo. Najdroższą domeną jest adres insure.com, kupiony w 2009 roku za 16 mln dol, (niektóre źródła podają insurance.com). Wyprzedza serwis sex.com (2010, 10 mln dol). Warto wspomnieć o miejscu piątym. Literki FB, wykupione przez Facebooka, pozwoliły zarobić firmie Farm Bureau 8,5 mln dol. W polskich realiach tajemnicą poliszynela jest fakt, że rekord należy do operatora sieci komórkowej Play, który za adres play.pl zapłacił kilka milionów złotych.

Dane na dzień 29 lipca 2012 r.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.