10 rzeczy na które marnujemy pieniądze

10 rzeczy na które marnujemy pieniądze24.04.2009 11:00
oszczedzanie2
Sabina Stodolak

Dziś znów będzie o kasie... Dla niektórych osób, oszczędzanie nie jest łatwe - innym przychodzi to bez większego trudu. Jak to jest, że dwie osoby które podobnie zarabiają są w stanie prowadzić na tyle odmienne życie, że jedną stać na wakacje, markowe buty i książki, a druga zawsze ledwo dobija do pierwszego nie czyniąc w ciągu miesiąca żadnych poważniejszych zakupów? Struktura codziennych wydatków - zwłaszcza tych najmniejszych i pozornie najmniej istotnych wydaje się być tu kluczem do sukcesu oszczędnościowego. Często bowiem nie zdajemy sobie sprawy jak często wydajemy pieniądze na rzeczy niepotrzebne, bądź zwyczajnie przepłacamy.

Dziś znów będzie o kasie... Dla niektórych osób, oszczędzanie nie jest łatwe - innym przychodzi to bez większego trudu. Jak to jest, że dwie osoby które podobnie zarabiają są w stanie prowadzić na tyle odmienne życie, że jedną stać na wakacje, markowe buty i książki, a druga zawsze ledwo dobija do pierwszego nie czyniąc w ciągu miesiąca żadnych poważniejszych zakupów? Struktura codziennych wydatków - zwłaszcza tych najmniejszych i pozornie najmniej istotnych wydaje się być tu kluczem do sukcesu oszczędnościowego. Często bowiem nie zdajemy sobie sprawy jak często wydajemy pieniądze na rzeczy niepotrzebne, bądź zwyczajnie przepłacamy.

  1. Ręczniki papierowe

Ręczniki papierowe to prawdziwy symbol nowoczesności. (Ci którzy pamiętają czasy, kiedy z papier toaletowy obnosiło się niczym trofeum na szyi zrozumieją o co chodzi.) W kawiarnianej toalecie, ręczniki papierowe są idealnym rozwiązaniem (czy wiecie że nasze ręce po suszeniu suszarką do rąk są bardziej ?zabakternione" niż przed myciem? Wywołuje to strumień gorącego powietrza który stymuluje bakterie do błyskawicznego rozwoju). Czy jednak ręczniki papierowe potrzebne są nam w domu? Talerze wytrzeć można ścierką wielokrotnego użytku. Rozlaną wodę zetrzeć gąbką itd. Ręczniki papierowe to wyrzucanie pieniędzy (mimo iż reklamy przekonują nas o tym, że brak ręczników z greckim wzorkiem świadczy o tym, jak kiepską jestem żoną).

  1. Zapalniczki
gaz-do-zapalniczek
gaz-do-zapalniczek

(oczywiście mam świadomość, że największym marnotrawstwem są nie zapalniczki, ale produkt do którego zapalniczki potrzebujemy)

  1. Suplementy diety
tabletki
tabletki
  1. Jednorazowe baterie

Po co używać jednorazówek, jeśli można zaopatrzyć się w ładowarkę i ogniwka? Myślę, że to nie wymaga wyjaśnień...

  1. Worki na śmieci

Spróbuj wyjść na zakupy z torbą ekologiczną i wrócić bez żadnej dodatkowej reklamówki. Niezwykle karkołomne jest to zadanie - prawie zawsze jakiś tam worek jednak do domu przytargamy. Te reklamówki, zamiast wyrzucać, można wykorzystać jako worki na śmieci. Dzięki temu, nie musimy kupować dodatkowych worków i nie obciążamy dodatkowo środowiska. A że czasem trzeba znieść do śmietnika dwie mniejsze siateczki zamiast jednej większej nie powinno stanowić problemu.

  1. Warzywa mrożone

Mrożonki warzywne są super - nie trzeba obierać, nie trzeba kroić, tylko otworzyć woreczek, wsypać zawartość i zupa prawie gotowa. Hmmm...wprawdzie nie smakuje tak jak zupa ze świeżych warzyw i za kilogram marchewki mrożonej płacimy 8 zł a nie 2 zł... W przypadku warzyw mrożonych pozostaje kwestia czy wolisz zjeść smacznie ale poświęcając na to pół godziny swego czasu i oszczędzając kilka złotych, czy też jest Ci wszystko jedno.

  1. Jedzenie fast food
Cheeseburger
Cheeseburger
  1. Najnowsze gadżety elektroniczne

Oczywiście super jest kupić najbardziej nowoczesny telefon, czy nawet grę komputerową dzień po jej premierze. Problem w tym, że zaraz po premierze urządzenia i software są najdroższe. A jeśli do tej pory byłeś w stanie żyć bez najnowszej karty graficznej lub super wypasionego notebooka, to pożyjesz przecież jeszcze miesiąc czy dwa, prawda?

  1. Kolorowe magazyny
magzyn
magzyn
  1. Markowa odzież w sezonie

Kiedyś istniał sens kupowania markowej odzieży była ona bowiem lepszej jakości niż odzież tania. Dziś, firmy już wiedzą, że jeśli Twoje spodnie nie zużyją się w dwa miesiące firma będzie na tym stratna, nie kupisz bowiem kolejnej pary. Argument że markowa odzież jest lepsza nie jest już więc tak nośny (oczywiście jest różnica między lepszą bawełną a t-shirtem za 9,99, ale czy T-shirt za 299 zł rzeczywiście jest aż tak wytrzymały?). Wydawanie kilkuset złotych na sweterek jest niczym więcej jak podkreśleniem statusu. Nie ma w tym oczywiście nic złego dopóki nie uświadomisz sobie, że aby kupić nową bluzeczkę Esprita musiałeś użerać się z klientami 16,5 godziny - dwa dni Twojej harówy za jedną szmatkę. Warto było? (jeśli już musisz, kupuj na wyprzedażach)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.