50 miliardów reklam wyświetlonych. I opłaconych.

50 miliardów reklam wyświetlonych. I opłaconych.13.05.2009 11:30
logo adkontekst
K Falernowa

Sieć reklamowa AdKontekst wystartowała już w listopadzie 2005, kiedy rynek reklamy internetowej nadal był smacznym kąskiem "do wzięcia". I został wzięty - zasięg sieci to obecnie, wg. Megapanelu z lutego 2009, ponad 73% polskich internautów. 12 milionów siedzących przy komputerach osób - jest komu puszczać reklamy.

W tym tygodniu odnotowano 50-miliardową odsłonę reklamy w sieci AdKontekst.

Sieć reklamowa AdKontekst wystartowała już w listopadzie 2005, kiedy rynek reklamy internetowej nadal był smacznym kąskiem "do wzięcia". I został wzięty - zasięg sieci to obecnie, wg. Megapanelu z lutego 2009, ponad 73% polskich internautów. 12 milionów siedzących przy komputerach osób - jest komu puszczać reklamy.

W tym tygodniu odnotowano 50-miliardową odsłonę reklamy w sieci AdKontekst.

Statystyka obejmuje zresztą tylko serwisy partnerskie, co oznacza, że tych wyświetleń faktycznie było sporo więcej (choćby wyszukiwarka). Sama sieć AdKontekst to w tej chwili już 850 portali i łącznie 70 tysięcy unikalnych domen - między innymi: Gazetaprawna.pl, Wieszjak.pl, Rzeczpospolita.pl, Kafeteria.pl, Lansik.pl, Auocentrum.pl, Stopklatka.pl czy Wizaz.pl.

statsy adkontekst
statsy adkontekst

A kryzys? Zdaniem Artura Banacha, prezesa NetSprint.pl, wręcz sprzyja on rozwojowi sieci AdKontekst:

Trudne czasy sprzyjają reklamie kontekstowej. Wysoka efektywność kampanii wpływa na wzrost budżetów reklamowych, co z kolei pozytywnie wpływa na przychody witryn współpracujących z siecią. Z badań Marketers’ Internet Ad Barometer 2009 wynika, że 70 procent firm zamierza zwiększyć w 2009 roku budżety na działania marketingowe w internecie, z czego aż 64 procent zamierza zwiększyć wydatki na SEM

W 2008 roku reklamy emitowane w Adkontekście zanotowały łącznie ponad 24 miliardów odsłon, dwukrotnie więcej niż w 2007. W całym okresie działalności sieci, średnioroczny wzrost liczby odsłon wyniósł 67%, zaś kliknięć 190%.

Źródło: AdKontekst.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.