Najstarsi widzą najwięcej reklam

Powszechne jest przekonanie, że najwięcej reklam w Internecie widzą ludzie młodzi - w końcu to oni właśnie są ulubionym targetem agencji marketingowych. Okazuje się jednak, że jest to stereotyp - a przynajmniej tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen Online. W rzeczywistości to grupa internautów w wieku 65 i więcej lat jest najbardziej narażona na bombardowanie treściami reklamowymi.

Najstarsi widzą najwięcej reklam 1
K Falernowa

Powszechne jest przekonanie, że najwięcej reklam w Internecie widzą ludzie młodzi - w końcu to oni właśnie są ulubionym targetem agencji marketingowych. Okazuje się jednak, że jest to stereotyp - a przynajmniej tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen Online. W rzeczywistości to grupa internautów w wieku 65 i więcej lat jest najbardziej narażona na bombardowanie treściami reklamowymi.

Najbardziej - ponieważ to oni najczęściej odwiedzają niszowe serwisy i strony WWW. W takich zaś właśnie zamieszczanych jest zwykle statystycznie najwięcej reklam - głównie dlatego, że są to najbardziej atrakcyjne miejsca: odbiorca jest dość dokładnie określony więc łatwiej można wymyślić sposób aby go "przekonać" do skorzystania z prezentowanej oferty.

Najmniej narażone na treści reklamowe są natomiast dzieci do 11 roku życia. Na przeznaczonych dla nich stronach internetowych zazwyczaj tego typu treści jest niewiele. Nie można tego powiedzieć natomiast o stronach dla rodziców.

Nastolatki, zakochane w Internecie, czatach, serwisach społecznościowych - plasują się nie tylko wiekowo gdzieś pomiędzy poprzednimi grupami. Podobnie jak osoby w okolicach 30; choć tutaj prywatnie dodałabym także, że ilość oglądanych reklam jest drastycznie zmniejszana przez popularne w tej grupie używanie programów pozwalających twórczość specjalistów od marketingu zablokować.

Niezależnie jednak od grupy wiekowej, reklam będziemy widzieć coraz więcej. Jak twierdzi Enders Analysis, w samej Wielkiej Brytanii nakłady na reklamę online wzrosną w tym roku o ponad 26%, a część firm już teraz przechodzi od spotów telewizyjnych do skuteczniejszej i nadal znacznie tańszej reklamy w Sieci. W innych krajach jest podobnie - miejmy więc nadzieję, że oprogramowanie blokujące tego typu treści będzie się rozwijać szybko, prężnie i choćby częściowo pozwoli nam odetchnąć.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości