AdTrap usunie reklamy z Sieci za 125 dol. Genialny gadżet czy oszustwo? [ankieta]

AdTrap usunie reklamy z Sieci za 125 dol. Genialny gadżet czy oszustwo? [ankieta]14.11.2012 14:00
Billboard reklamowy (Fot. Flickr/Poster Boy NYC/Lic. CC by)
Wojtek Wowra

Rozwiązań do blokowania reklam jest w Sieci mnóstwo. Dziś zaprezentujemy Wam nową metodę - o tyle nietypową, że sprzętową, a nie programową. Oto AdTrap.

Rozwiązań do blokowania reklam jest w Sieci mnóstwo. Dziś zaprezentujemy Wam nową metodę - o tyle nietypową, że sprzętową, a nie programową. Oto AdTrap.

AdTrap to projekt grupy informatyków z Kalifornii. Kilka dni temu pojawił się na Kickstarterze - znanym serwisie crowdfundingowym, którego użytkownicy mogą przekazywać dobrowolne wpłaty na rzecz najciekawszych wynalazków.

Urządzenie jest niewielkie - z łatwością mieści się w dłoni. W jego wnętrzu znajduje się procesor ARM, 128 MB pamięci RAM, 256 MB pamięci flash oraz firmware oparty na Linuksie. To właśnie ten ostatni odpowiada za eliminowanie reklam.

Twórcy gadżetu twierdzą, że wystarczy podpiąć go do domowej sieci za pomocą kabla Ethernet, aby usunąć reklamy z witryn internetowych na wszystkich urządzeniach podłączonych do lokalnego Wi-Fi.

[solr id="gadzetomania-pl-323417" excerpt="1" image="1" words="20" _url="http://gadzetomania.pl/4474,chcesz-tworzyc-gry-w-polsce-zastanow-sie-dwa-razy" _mphoto="grypl-323417-270x151-48d3840c897.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4648[/block]

Użytkownik nie musi już nic instalować na swoim laptopie czy innych sprzętach. Może stworzyć własną "białą listę" witryn, które będą mogły wyświetlać reklamy.

Aby otrzymać urządzenie, należy przekazać za pomocą Kickstartera co najmniej 125 dol. na rozwój projektu.

Czy to ma sens?

W tym miejscu trzeba zadać sobie pytanie: po co wydawać prawie 400 zł na gadżet, którego funkcję z powodzeniem spełniają chociażby darmowe rozszerzenia do popularnych przeglądarek? Czy AdTrap to nie przypadkiem marketingowy humbug?

Twórcy starają się obalić te zarzuty, twierdząc, że AdTrap blokuje również reklamy w tabletach czy smartfonach (nie jest jasne, czy dotyczy to tylko stron odwiedzanych za pośrednictwem mobilnych przeglądarek, czy także reklam w aplikacjach).

Mimo to nadal mam pewne wątpliwości. Każdy, kto korzysta z przeglądarkowego rozszerzenia blokującego reklamy, wie, jak ważne jest regularne i częste aktualizowane filtrów. Jak często użytkownicy AdTrapa będą mogli liczyć na aktualizacje? Nie wiadomo.

AdTrap
AdTrap

Odrębną kwestią jest oczywiście etyczna strona blokowania reklam w Sieci. Nie brakuje ludzi, którzy uważają, że to nic innego jak okradanie twórców serwisów WWW. Zrównują takie blokowanie z pobieraniem pirackich treści przez BitTorrenta.

Inni z kolei akceptują jedynie reklamy z wybranych witryn (na co pozwala zarówno AdTrap, jak i rozwiązania programowe), tych, które lubią i cenią. Istnieje też grupa osób, które nie mają takich rozterek i blokują wszystko jak leci.

Ja uważam, że najlepszy wariant to taki, w którym użytkownik może wybrać, czy chce mieć dostęp darmowy z reklamami, czy płatny bez banerów. Ta druga opcja mogłaby przyjąć formę niewielkiego miesięcznego abonamentu.

W tej opinii jestem jednak chyba nieco osamotniony. Z ostatniej dyskusji na temat płacenia za treści w Sieci, jaka odbyła się w naszym serwisie, wynika, że Polacy albo nie chcą, albo nie mogą płacić za treści w Sieci. Czują się przez twórców - szczególnie tych dużych, korporacyjnych - regularnie oszukiwani.

Na koniec mamy dla Was ankietę. Zapraszamy do udziału:

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.