Afera na Facebooku: absolwenci UJ nadają się tylko do pracy w pubie?

Afera na Facebooku: absolwenci UJ nadają się tylko do pracy w pubie?19.07.2012 14:00
Praca w knajpie (Fot. Flickr/n0nick/Lic. CC by-sa)
Michał Michał Wilmowski

Uniwersytet Jagielloński pochwalił się na Facebooku, że jest flagowym ośrodkiem polskiej nauki. Wpis skomentował ironicznie jeden z krakowskich pubów. Efekt? Burzliwa dyskusja na temat przydatności kierunków humanistycznych tej uczelni, bojkot pubu, a w końcu także bojkot bojkotu.

Uniwersytet Jagielloński pochwalił się na Facebooku, że jest flagowym ośrodkiem polskiej nauki. Wpis skomentował ironicznie jeden z krakowskich pubów. Efekt? Burzliwa dyskusja na temat przydatności kierunków humanistycznych tej uczelni, bojkot pubu, a w końcu także bojkot bojkotu.

Krakowska "Gazeta Wyborcza" opisuje przezabawną wojenkę, która wybuchła na facebookowej stronie UJ. Krakowska uczelnia ma na Facebooku fanpage, lubi go 13 tys. osób. Wrzucane są tam co jakiś czas rozmaite komunikaty, linki - jak to na fanpage'u.

Jeden z wpisów dotyczył informacji, że UJ znalazł się na ogłoszonej przez minister Kudrycką liście Krajowych Naukowych Ośrodków Wiodących, w związku z czym dostanie pieniądze na badania. To dobra wiadomość dla studentów i absolwentów, nic więc dziwnego, że od razu pojawiły się lajki i pozytywne komentarze, w tym od korporacji Ernst & Young.

Ale jest i skaza na tym pięknym obrazie. Administrator fanpage'u pubu Sarmacja pozwolił sobie na następującą uwagę:

Gratulujemy! My również bardzo sobie cenimy Waszych absolwentów, którzy w naszych skromnych progach znaleźli zatrudnienie. Szczególnie przydatne okazało się doświadczenie i wiedza zdobyta po kulturoznawstwie i europeistyce. To, z jaką gracją owi absolwenci czyścili barmańskie szkło... nie-do-opisania :))
Fot. Facebook
Fot. Facebook

Czy to powód, żeby się obrażać? Jako absolwent jednego z kierunków humanistycznych UJ - wiedzieliście to, prawda?;) - nie czuję się obrażony ani oburzony, raczej rozbawiony. Poza tym po cichu muszę przyznać Sarmacji rację: UJ namnożył zdecydowanie za dużo absolwentów, którzy nie są w stanie znaleźć sensownej pracy. I nie mówię tu o osobach, które skończyły kierunki ścisłe.

Ale na Facebooku oczywiście wybuchła afera. Komentarz Sarmacji lubi już ponad 2400 osób. Niektórzy uważają, że knajpa próbuje się w ten sposób wypromować. Pojawił się szybko fanpage nawołujący do bojkotu Sarmacji. A potem do bojkotu bojkotu. Następnie zaś strony rozmnożyły się jak króliki: "Bojkotując pub Sarmacja, nie dajesz zarobić absolwentom UJ", "Jestem z UJ, ale próbuję z tym żyć". Tylko czekać aż ktoś założy farmę fanów z UJ i bojkotem w nazwie.

Co na to sprawcy całego zamieszania? Na swoim fanpage'u (marne 800 lajków, cóż to jest w porównaniu z UJ!) Sarmacja ogłasza, że na tych, którzy złożą w pubie CV, czeka darmowa bania wiśniówki. Na wszystkich, nie tylko absolwentów UJ.

Wygląda na to, że dyskusja o tym, czy studia humanistyczne przydają się w życiu czy nie, zaczęła się na Facebooku, ale zakończy się w knajpie. Czyli jest szansa na wypracowanie wspólnego stanowiska.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.