Aplikacja InPost Mobile — 4 funkcje, które ułatwiają odbiór i nadanie paczki

Aplikacja InPost Mobile — 4 funkcje, które ułatwiają odbiór i nadanie paczki19.10.2021 10:37
Źródło zdjęć: © materiał partnera
Maciej Gruszczyński
InPost

Często korzystasz z Paczkomatów? W takim razie koniecznie zainstaluj w swoim smartfonie aplikację InPost Mobile. Dzięki niej możesz nadać przesyłkę, a także swobodnie modyfikować czas jej odbioru. To jednak nie wszystko. Dowiedz się więcej o opcjach aplikacji InPost i nadawaj przesyłki jeszcze wygodniej.

InPost jest obecnie jedną z najpopularniejszych firm kurierskich. Wraz ze swymi Paczkomatami absolutnie zrewolucjonizowała sposób nadawania i doręczania przesyłek. Co najlepsze, InPost nieustannie zwiększa jakość swoich usług, sprawiając tym samym, że korzystanie z nich jest jeszcze łatwiejsze. Jednym z najlepszych tego przykładów jest aplikacja InPost Mobile. Instalując ją na swój telefon, zyskuje się naprawdę wiele korzyści. Jeszcze z nie korzystałeś? W takim razie czas na nadrobienie zaległości — szczególnie jeśli często używasz Paczkomatów. Zarządzaj swymi przesyłkami razem z InPost Mobile.

Poznaj 4 główne funkcje aplikacji i zobacz, jakie to proste!

Przekierowanie paczki kurierskiej

Pierwszą świetną opcją, jaką zapewnia InPost, jest przekierowanie paczki kurierskiej. Co to właściwie oznacza? To, że zamiast na wyznaczony adres, kurier może dostarczyć przesyłkę do pobliskiego Paczkomatu. Przesyłki niestandardowe o dużych gabarytach możesz przekierować zaś na przykład do sąsiada.

Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się, że planowany termin dostawy kolidował z Twoimi planami lub miał mieć miejsce wtedy, gdy nie miało Cię być w domu. W takich okolicznościach odbiór paczki często jest po prostu niemożliwy. Korzystając z usług sklepów internetowych, nie można podać preferowanych godzin dostawy, więc takie sytuacje zdarzają się naprawdę często.

Dzięki opcji Przekierowanie paczki kurierskiej nie musisz się więcej tym martwić. Jeśli następnym razem dostaniesz powiadomienie o dostawie, a jej godziny nie będą Ci odpowiadać, po prostu przekieruj swą przesyłkę do Paczkomatu i odbierz ją w dogodnych dla Ciebie godzinach. To naprawdę proste. Załatwisz to w dosłownie 2 minuty. Wystarczy, że w aplikacji wejdziesz w szczegóły swojej przesyłki i wybierzesz opcję ''przekieruj''. Co najważniejsze, usługa ta jest całkowicie bezpłatna.

Przedłużenie paczki

Odbiór przesyłek w Paczkomacie to niezwykła wygoda. Największym plusem tego rozwiązania jest to, że pozwala ono na odbiór paczek w dogodnym momencie dnia. Musisz jednak pamiętać, że przy takiej opcji dostawy, Twoja przesyłka będzie czekać na Ciebie w Paczkomacie tylko przez 48 godzin. Po upływie tego czasu zostanie zwrócona do oddziału. Z jednej strony jest to naprawdę sporo czasu, jednak w niektórych okolicznościach może się to okazać niewystarczające.

Wyobraź sobie tylko, że paczka została wysłana szybciej, niż się spodziewałeś, a Ty jesteś za miastem. Albo odwrotnie, czyli że czas dostawy się wydłuża, a Ty planujesz wyjechać na kilka dni. Nie jest to jednak sytuacja bez wyjścia. I tu z pomocą przychodzi kolejna funkcja InPost Mobile, czyli Przedłużenie paczki. Jest to opcja dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji. Przedłużenie paczki polega na wydłużeniu czasu odbioru przesyłki w Paczkomacie. Każde 24 h to jedyne 7,99 zł. Z funkcji tej możesz korzystać wielokrotnie.

Odebranie i nadanie paczki

Aplikacja InPost Mobile znacznie ułatwia także odbieranie i nadawanie paczki w Paczkomacie. Teraz z pewnością myślisz sobie, że przecież nie ma co ułatwiać, bo to naprawdę proste. Okazuje się jednak, że obsługa Paczkomatów może być jeszcze prostsza. Zacznijmy od odbioru. Prócz powyższych opcji modyfikacji czasu i miejsca, z aplikacją mobilną zyskujesz jeszcze jedną korzyść w tym zakresie. A mianowicie, dzięki niej możesz obsłużyć Paczkomat zdalnie, bez dotykania ekranu maszyny. Wystarczy jedno kliknięcie, a skrytka, w której mieści się Twoja paczka, zostanie otwarta.

Nadanie paczki z aplikacją InPost Mobile również jest zdecydowanie łatwiejsze. Przede wszystkim, korzystając z tej opcji, zaoszczędzisz sporo czasu. Nie musisz bowiem wtedy drukować żadnych etykiet.

Wszystko zrobisz z poziomu aplikacji. Wystarczy, że uzupełnisz dane dostawy i opłacisz przesyłkę, a na Twoim InPost Mobile pojawi się kod QR. Nadaj paczkę, skanując go w Paczkomacie.

Śledzenie nadania paczki

InPost, tak jak większość sprawdzonych przewoźników zapewnia możliwość śledzenia przesyłek. Wystarczy, że masz numer paczki, a w każdej chwili możesz sprawdzić, na jakim etapie wysyłki właśnie się znajduje. Jednak mając InPost Mobile, możesz zweryfikować to znacznie łatwiej. Nie musisz bowiem kopiować żadnych numerów i korzystać z linków — wszystkie informacje związane z Twoją paczką znajdziesz bezpośrednio w aplikacji.

Co więcej, w ten sposób możesz monitorować nie tylko przesyłki, na które czekasz, ale i te, które wysyłasz. Każda nadana przez Ciebie paczka będzie dla Ciebie widoczna na Twoim koncie, aż do jej dostarczenia. Dzięki temu nie musisz korzystać z żadnych dodatkowych powiadomień, ponieważ stan dostawy możesz sprawdzić w każdej chwili. Wybierz kuriera InPost i ciesz się dostawami, nad którymi masz kontrolę!

InPost
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.