Apple i świat mody. Kolekcja ubrań firmy z Cupertino

Apple i świat mody. Kolekcja ubrań firmy z Cupertino13.06.2012 14:00
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)

Niezależnie od tego, co sądzicie o samych produktach, firma z Cupertino osiągnęła coś, o czym marzy wielu jej konkurentów – udaje się jej budzić emocje. Zanim jednak zdołano wypracować spójny wizerunek marki, Apple szukał różnych nisz rynkowych, firmując swoim logo nie tylko sprzęt elektroniczny.

Niezależnie od tego, co sądzicie o samych produktach, firma z Cupertino osiągnęła coś, o czym marzy wielu jej konkurentów – udaje się jej budzić emocje. Zanim jednak zdołano wypracować spójny wizerunek marki, Apple szukał różnych nisz rynkowych, firmując swoim logo nie tylko sprzęt elektroniczny.

Odejście z Apple’a Steve’a Jobsa sprawiło, że zabrakło spójnej wizji wyznaczającej kierunek rozwoju. Zamiast wymyślać coraz ciekawsze rozwiązania w zakresie elektroniki użytkowej, Apple pogrążył się w stagnacji, z której w kolejnych latach nie potrafiły go wydobyć nawet tak przełomowe produkty, jak Newton i inni przodkowie iPada.

Gdy pod koniec lat 90. Jobs wrócił do firmy, fundamentalną zmianą okazała się ponowna konsolidacja oferty. Z czego Apple musiał zrezygnować? Oprócz wspomnianego już Newtona firma miała na liście wcześniejszych dokonań m.in. produkcję drukarek i… własną linię ubrań, którymi w połowie lat 80. Apple próbował podbić serca wielbicieli marki.

Widoczna na zdjęciach kolekcja została zaprezentowana w 1986 roku i wydaje się typowa dla tamtego okresu, stanowiąc kwintesencję tego, co w latach 80. uważano za sportowe, wygodne ubrania. W gruncie rzeczy pokazanym na zdjęciach modelom brakuje jedynie wąsów (zobaczcie 25 osób wyglądających jak Mario), by mogli zawstydzać dzisiejszych naśladowców, rzucając od niechcenia: „byłem hipsterem, zanim stało się to modne”.

Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)
Ubrania Apple'a (Fot. BuzzFeed.com)

Źródło: BuzzFeedGeekWeek

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.