"Apple sprzedało, LG zarobiło". Czemu obchodzą nas wyniki finansowe korporacji?!

"Apple sprzedało, LG zarobiło". Czemu obchodzą nas wyniki finansowe korporacji?!30.01.2015 08:11
Zdjęcie bogacza pochodzi z serwisu shuttestock.com
Adam Bednarek

“Apple coraz bogatsze”, “raport finansowy LG”, “Sony chwali się sprzedażą” - znamy te nagłówki aż za dobrze. Ale do czego są nam w ogóle potrzebne?

Rekord Apple

Nie chodzi już o to, że jestem zawistny i smuci mnie czyjeś szczęście. Lub wręcz przeciwnie - cieszy porażka. Po prostu: wszystkie finansowe raporty korporacji są według mnie kompletnie niepotrzebne.

Firmy produkują takich niepotrzebnych newsów setki. W informacjach prasowych czytamy o wydarzeniach, które - uważając popularnego hasła - “nikogo”. Wydawać by się mogło, że do spamowego kosza powinien trafiać każdy news, który zaczyna się w stylu:

*Apple zarobiło…

Rekordowy rok Samsunga…

Sony sprzedało…

Microsoft wysłał do sklepów…*

Zdjęcie korporacji pochodzi z serwisu shutterstock.com
Zdjęcie korporacji pochodzi z serwisu shutterstock.com

No dobrze, a teraz zadajmy sobie pytanie: co ja z tego będę miał? Co wy będziecie z tego mieli? Firmy chwalą się liczbami. Tylko co z tą wiedzą mamy niby zrobić?!

Możemy nawet pójść dalej: co z tego, że Apple uzyskało rekordowy wynik i zarobiło mnóstwo pieniędzy, skoro odczuje to… grupka osób. Nawet nie cała firma, a jedynie ci najwyżej postawieni. Oni, owszem, mają się z czego cieszyć. Mają się czym chwalić. Ale dlaczego wywołuje to tak wiele emocji?

Bogaci się bogacą. Bogaci czasami zarabiają mniej niż zwykle. O co tyle szumu?

Oczywiście możemy sobie teoretyzować i naiwnie wierzyć w to, że skoro firma XYZ zarobiła więcej, to może zainwestuje w szalony, niespotykany pomysł, bo no kto bogatemu zabroni? Albo że obniży ceny, bo teraz - stać ich.

Dobrze wiemy, że rzadko kiedy tak jest. Wielkie korporacje dalej robią swoje. Nieważne, czy zarobiły 18 miliardów czy 16,5. Apple mogło odnotować rekordowe wyniki, ale nie wpłynie to na zwykłego, szarego konsumenta. On jednak nie zdaje sobie z tego sprawy.

Ekonomiści - wróżki

No, poza dwiema grupami, które poczują się lepiej. Przez chwilę.

Jedna to ekonomiści-amatorzy. Biorą raport i analizują. “Teraz to będzie z górki, to będzie dobry rok dla XYZ”. Albo: “Teraz to klapa, widać, że nie są w formie”. Mogą sobie poteoretyzować, ale wiadomo, że te prognozy to wróżenie z fusów. Wieszczysz upadek, bo firma zarobiła mniej niż w ubiegłym roku? Powodzenia.

Druga to… no cóż, “muchy”. Wiecie, te z tego powiedzenia, że “stado much nie może się mylić”. Oni potrzebują takich newsów, żeby wiedzieć, że ich wybór był dobry. Że “postawili na właściwego konia”. Chcą być w grupie osób, którzy kupili akurat ten sprzęt. No bo jeśli sprzedaje się dobrze, to znaczy, że jest dobry.

Tylko to… strasznie głupie. Po prostu. Nie potrzebuję newsów o tym, że “moja konsola” trafiła do milionów graczy albo jest już na półkach w całym świecie. To bez znaczenia. Tak samo jest ze smartfonami czy każdym innym sprzętem. To nie liczby sprzedanych egzemplarzy świadczą o tym, czy jest dobry, czy nie.

I czas w końcu to zrozumieć. Być może wtedy firmy przestaną spamować niepotrzebnymi przechwałkami. Nie o liczby tu chodzi. A przynajmniej nie nam - konsumentom.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.