Apple wydaje na reklamy 501 mln dolarów

Apple wydaje na reklamy 501 mln dolarów29.10.2009 10:35
Krzysztof Bartnik

Kiedy firma ma odłożone na koncie 34 miliardy dolarów i co kwartał notuje ponad 1,6 miliarda USD zysków, to z pewnością jest w stanie przeznaczać drobną część tych pieniędzy na kampanie reklamowe swoich produktów. W przypadku Apple chodzi o skromne 1,37% całorocznego budżetu, czyli "jedynie" 501 milionów dolarów (!).

Kiedy firma ma odłożone na koncie 34 miliardy dolarów i co kwartał notuje ponad 1,6 miliarda USD zysków, to z pewnością jest w stanie przeznaczać drobną część tych pieniędzy na kampanie reklamowe swoich produktów. W przypadku Apple chodzi o skromne 1,37% całorocznego budżetu, czyli "jedynie" 501 milionów dolarów (!).

Kwota sama w sobie może szokować, ale nie w zestawieniu z innymi ogólnoświatowymi koncernami. Microsoft wydaje na reklamy aż 2,4% rocznego budżetu, czyli 1,4 miliarda dolarów. Z kolei Dell przeznacza na kampanie promocyjne aż 811 milionów USD, co stanowi 1,30% jego rocznego budżetu (kojarzycie jakieś reklamy Della?).

W przypadku Apple te 501 milionów dolarów ma świetne przełożenie na zyski i bez wątpienia nie są to pieniądze wyrzucane w błoto. Telewizyjne spoty z serii Get a Mac ciągle robią swoje (zobacz trzy ostatnie klipy, wypuszczone tuż po premierze Windows 7), wszystkie reklamy są dobrze targetowane, a takie "dodatki" jak sklepy Apple czy tłumy zadowolonych klientów tylko przyspieszają decyzję o zakupie u kolejnych osób.

Nawet jak ktoś nie lubi produktów Apple to z pewnością kojarzy jego reklamy. Jak można wytłumaczyć to, że niemal na każdym amerykańskim filmie aktorzy korzystają z produktów z jabłkowym logo? 501 milionów dolarów z pewnością robi swoje:-)

Jeżeli kojarzycie poniższą reklamę, to Mac i PC powinni na niej siedzieć i razem liczyć kasę przeznaczaną na reklamy:

Apple - Advertising... Fix Vista

Źródło: BrainStormTech

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.