Apple próbowało ocenzurować reklamy Microsoftu

013
013
Andrzej Biernacki

16.07.2009 12:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dyrektor operacyjny Microsoftu Kevin Turner opowiedział uczestnikom imprezy Worldwide Partner Conference o próbach ocenzurowania reklam z serii "Laptop Hunters" przez prawników firmy Apple.

Dyrektor operacyjny Microsoftu Kevin Turner opowiedział uczestnikom imprezy Worldwide Partner Conference o próbach ocenzurowania reklam z serii "Laptop Hunters" przez prawników firmy Apple.

Pomysł na spoty był bardzo prosty. Microsoft pytał klienta, ile chce wydać na laptopa. Dawał mu dokładnie tyle pieniędzy, a następnie pokazywał w reklamie jaką konsument podjął decyzję. Chodziło o przekonanie widzów, że ludzie chętniej wybierają pecety niż Macintoshe.

Na początku lipca do Redmond zadzwonili przedstawiciele departamentu prawnego Apple. Stwierdzili, że firma z Cupertino obniżyła ceny i w związku z tym emisja reklam musi zostać wstrzymana. MacBooki faktycznie potaniały, ale tylko o około 100 dolarów.

Microsoft nie zrezygnował z kampanii. Wypuścił kolejny spot, który można obejrzeć poniżej:

Reakcja Apple jest całkowicie niezrozumiała. To, że MacBooki są droższe od "zwykłych" laptopów jest niezaprzeczalnym faktem. Żadna symboliczna obniżka nie zmieni tego stanu rzeczy. Poza tym Microsoft sfilmował jedynie reakcje konsumentów - gdyby uznali oni, że stać ich na komputer z logiem jabłka zapewne by go kupili.

Redmond pokazało w tym przypadku więcej klasy. Nie awanturowało się, gdy Apple seryjnie produkowało reklamy z serii "Get a Mac". Prezentowały one stereotypowy obraz komputerów PC uwypuklając wady, z którymi już dawno sobie poradzono. Przykłady:

Źródło: ArsTechnica

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)