Były menedżer Microsoftu komentuje „sukces” Zune’a. Ten sprzęt nie miał szans!

Były menedżer Microsoftu komentuje „sukces” Zune’a. Ten sprzęt nie miał szans!14.05.2012 14:00
Zune - ten sprzęt Microsoftu miał walczyć z iPodem (Fot. PC Arena)

Sukces iPoda sprawił, że Microsoft bardzo zapragnął mieć własny odtwarzacz muzyki. Niestety, wprowadzony na rynek w 2006 roku Microsoft Zune okazał się niewypałem. Choć dwie generacje odtwarzaczy Zune odeszły już do historii, po latach całą sprawę postanowił skomentować Robbie Bach.

Sukces iPoda sprawił, że Microsoft bardzo zapragnął mieć własny odtwarzacz muzyki. Niestety, wprowadzony na rynek w 2006 roku Microsoft Zune okazał się niewypałem. Choć dwie generacje odtwarzaczy Zune odeszły już do historii, po latach całą sprawę postanowił skomentować Robbie Bach.

Zune już od samego początku miał pod górkę. Choć iPod nie był pierwszym odtwarzaczem cyfrowej muzyki, a jego brzmienie nie każdemu przypadło do gustu, w krótkim czasie stał się synonimem odtwarzacza MP3.

Poprzeczka była zatem bardzo wysoko zawieszona przed produktem Microsoftu. Aby mieć szanse na sukces, Zune nie mógł być po prostu tak dobry jak iPod – musiał oferować więcej.

Jak wynika z informacji, które po dwóch latach od odejścia z firmy ujawnił Robbie Bach, odpowiedzialny przed laty w Microsofcie za domową rozrywkę i urządzenia mobilne, odtwarzacz Zune nie miał szans na sukces. Jak sam stwierdził, rynek mobilnej muzyki uciekł Microsoftowi wcześniej, niż na rynku pojawił się Zune.

Robbie Bach (Fot Wikinoticia.com)
Robbie Bach (Fot Wikinoticia.com)

Co gorsza, firma nigdy nie dała użytkownikom realnego powodu, dla którego mieliby kupić właśnie ten sprzęt. Choć po roku Microsoft chwalił się milionem sprzedanych odtwarzaczy, to robiąc wrażenie, liczba przestawała imponować z punktu widzenia globalnego rynku.

Zdaniem Bacha błędem była również kampania marketingowa. Jak stwierdził, reklamy Microsoftu były zbyt artystyczne i skierowane do zbyt wąskich grup odbiorców. Wysiłki marketingowe Microsoftu w niebanalny sposób podsumowuje ta parodia:

Zune Paint

Dostało się również przemysłowi muzycznemu, który nie dostrzegając uzależnienia od Apple’a, nie chciał angażować się we współpracę z Microsoftem. Unikatową funkcją Zune’a mogła być możliwość bezprzewodowego przesyłania muzyki pomiędzy urządzeniami. Niestety – w tym przypadku ciekawe rozwiązanie poległo w walce z prawnikami – wymuszone przez wytwórnie muzyczne ograniczenia sprawiły, że usługa przestała mieć jakikolwiek sens.

Choć szczere wypowiedzi byłego pracownika mogą wydawać się interesujące, moim zdaniem jest to próba – bardzo nieudana – ściągnięcia z siebie odpowiedzialności. Robbie Bach zapomina wspomnieć, zapewne z roztargnienia, że to on odpowiadał za Zune’a i obecna litania błędów to w gruncie rzeczy dość dziwne samooskarżenie.

Telefony KIN One i KIN Two (Fot. Flickr/abulhussain/Lic. CC by)
Telefony KIN One i KIN Two (Fot. Flickr/abulhussain/Lic. CC by)

Warto przypomnieć przy okazji, że innymi projektami, za które odpowiadał Robbie, były m.in. Xbox i dwa modele smartfonów Microsoft Kin. O ile sukcesu Xboksa nie sposób kwestionować, najlepszą miarą powodzenia smartfonów Microsoftu będzie liczba 40 tys. sprzedanych egzemplarzy.

Microsoft konkurował z Apple’em i miał zaplecze, które wprawdzie niczego nie gwarantowało, ale dawało szanse na nawiązanie rywalizacji. Niestety, starcie zostało przegrane, zanim się rozpoczęło – Apple miał wówczas Jobsa, a Microsoft Bacha. To nie była równa walka.

Źródło: The Vverge

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.