Celebryci i startupy. Internetowe inwestycje gwiazd kina i muzyki

Celebryci i startupy. Internetowe inwestycje gwiazd kina i muzyki10.11.2011 13:00
Lady Gaga (Fot. Heymusica.com)

Inwestowanie w startupy powszechnie kojarzy się z aniołami biznesu lub funduszami Venture Capital. Okazuje się, że Sieć kusi również ludzi spoza branży, także tych najbardziej znanych. Kto z popularnych gwiazdorów postanowił wyłożyć gotówkę na bines w Internecie?

Lady Gaga i jej kolega z branży – Kanye West – zainwestowali 7,5 mln dolarów w Turntable.fm, społecznościowy serwis muzyczny pozwalający na prezentowanie swoich własnych kompozycji.

Leonardo DiCaprio

Leonardo DiCaprio (Fot. Wikimedia Commons)
Leonardo DiCaprio (Fot. Wikimedia Commons)

Gwiazdor, który mimo wielokrotnego opłakiwania przez fanki po niedokończonym rejsie Titanikiem ma się nadspodziewanie dobrze, zainwestował 4 mln w platformę społecznościową Mobli pozwalającą, jak twierdzą jej twórcy, na „spojrzenie na świat oczami innych”. W rzeczywistości sprowadza się to do oglądania treści o określonej tematyce, jak jedzenie, muzyka, sport czy motoryzacja.

Justin Timberlake

Justin Timberlake (Fot. Wikimedia Commons)
Justin Timberlake (Fot. Wikimedia Commons)

Inwestycję Justina trudno uznać za sukces – zainwestował 2 mln dolarów w MySpace’a. Nieco lepiej wykorzystaną gotówką wydają się za to udziały w serwisie Dekko, który – jak przystało na zbierający pieniądze projekt – obiecuje na swojej stronie złote góry i połączenie obszarów takich, jak militaria, usługi mobilne, gry i badania naukowe, co ma zmienić nasz sposób postrzegania świata.

W praktyce wygląda na to, że będzie to kolejny serwis fotograficzny ;)

Will Ferrell

Will Ferrell (Fot. Wikimedia Commons)
Will Ferrell (Fot. Wikimedia Commons)

Will zainwestował w 2007 roku we własny serwis Funny or Die udostępniający online zabawne klipy. Swoje filmy umieszczają tam również gwiazdy Hollywood, co stanowi magnes na pozostałych użytkowników Internetu.

Filmy poddane są ocenie internautów decydujących, czy klip jest na tyle zabawny, by mógł pozostać w serwisie.

Ashton Kutcher

Ashton Kutcher (Fot. Wikimedia Commons)
Ashton Kutcher (Fot. Wikimedia Commons)

Ashton Kutcher, którego największym osiągnięciem jest jak do tej pory małżeństwo z Demi Moore, aktywnie działa na rynku sieciowych inwestycji.

Jest właścicielem udziałów m.in. w Foursquare, GroupMe, Hipmunk, Chegg, Flipboard, Milk, TinyChat, Fab.com, Path, Airbnb, Optimizely, Blekko i WarbyParker. Ufff. Ashton wie, co to znaczy dywersyfikacja - przynajmniej w ramach jednej branży.

M.C. Hammer

M.C. Hammer (Fot. RadioHamburg.de)
M.C. Hammer (Fot. RadioHamburg.de)

Znany przed laty raper jest nie tylko inwestorem, ale i internetowym przedsiębiorcą. Kilka tygodni temu opisywałem jego projekt nowej wyszukiwarki. Poza własnym biznesem M.C. Hammmer jest również współtwórcą DanceJam - strony prezentującej klipy tańczących użytkowników.

Kim Kardashian

Kim Kardashian (Fot. KimKardashianGallery.info)
Kim Kardashian (Fot. KimKardashianGallery.info)

Kim jest współzałożycielką Shoedazzle – serwisu, który po opłaceniu abonamentu w wysokości 39,95 dol. miesięcznie, regularnie wysyła użytkownikom buty, torebki i biżuterię.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.