Co lubią kobiety, a co mężczyźni? Facebook pokazuje różnice między płciami [infografika]

Co lubią kobiety, a co mężczyźni? Facebook pokazuje różnice między płciami [infografika]08.05.2013 14:30
"Dirty Dancing" wolą panie
Marta Wawrzyn

Niektórzy by chcieli, żebyśmy wszyscy byli tacy sami, ale Facebook potwierdza, że w stereotypach jednak coś jest. Zobaczcie infografikę dotyczącą marek, którym lajki chętniej dają kobiety albo mężczyźni.

Niektórzy by chcieli, żebyśmy wszyscy byli tacy sami, ale Facebook potwierdza, że w stereotypach jednak coś jest. Zobaczcie infografikę dotyczącą marek, którym lajki chętniej dają kobiety albo mężczyźni.

Stereotypy na temat płci nie wzięły się znikąd. Infografika Bitwa płci, przygotowana przez Compass Lab, jest niestety ich potwierdzeniem. Jej twórcy przeanalizowali lajki dawane różnym firmom na Facebooku przez kobiety i mężczyzn.

Pampersy kontra AXE

Nie ma sensu tutaj wymieniać po kolei nazw marek, które znalazły się na infografice – kto jest ciekawy, ten może sam je zobaczyć. Wiele z nich to amerykańskie firmy, których nazwy Polakowi wiele nie mówią. Ale trendy widać jak na dłoni. Obie płcie lubią alkohole, przy czym Sauza Tequila ma więcej fanów wśród kobiet, a Johnnie Walker wśród mężczyzn.

Panie chętnie dają lajki markom związanym z modą i urodą, a panowie markom motoryzacyjnym. Panie lubią sklep z ciuchami Macy's czy pełne robionych ręcznie drobiazgów Etsy, panowie - typowo męską markę Bushnell albo Motorcycle Superstore. Kobiety klikają Lubię to na fanpage'u Pampersów, a faceci – AXE albo Old Spice'a.

Faceci lubią marki związane z motoryzacją czy nowymi technologiami, panie z jedzeniem i modą.

"Dirty Dancing" i "Władca Pierścieni"

Jakie są ulubione zajęcia obu płci? Tutaj też różnice są poważne. Kobiety ćwiczą, pieką, robią zakupy, tańczą, uprawiają cheerleading. Panowie wolą polowanie, kolarstwo górskie, łowienie ryb, granie na gitarze.

Ulubione filmy? Kobiety wybierają "Pretty Woman", "Dirty Dancing", "Stalowe magnolie", "Ostatnią piosenkę", "Dziewczynę z Alabamy". Mężczyźni chętniej oglądają "Władcę Pierścieni", "Helikopter w ogniu", "Szeregowca Ryana", "Golfiarzy" czy "Full Metal Jacket".

Gust muzyczny kobiet z Facebooka bywa naprawdę straszny – to właśnie one dają lajki takim artystom jak Justin Bieber czy Jonas Brothers. Panowie wybierają raczej Iron Maiden albo Wu-Tang Clan. Kobiety oglądają takie programy w TV, jak "The Bachelor" czy "Teen Mom", a mężczyźni "Top Gear" czy "Deadliest Warrior". Równie stereotypowo wygląda zestawienie ulubionych książek obu płci.

Właściwie nie wiem, jak to skomentować, bo nie znam metodologii, nie wiem, jak dokładnie ta infografika powstała. Domyślam się, że wzięto po prostu pod lupę najbardziej stereotypowe na pierwszy rzut oka fanpage'e, a następnie sprawdzono, czy więcej jest na nich kobiet czy facetów. Rezultaty takiego badania nie mogły być inne – wiadomo, że "Top Gear" lubią głównie mężczyźni, a Justina Biebera nastoletnie dziewczynki.

Nie zmienia to faktu, że infografika, nawet jeśli faktycznie przygotowana w trochę tendencyjny sposób, przynosi kilka ciekawych odkryć. Co napisawszy, zajrzałam natychmiast na Facebooka, by polubić "Sztukę wojny" i "Helikopter w ogniu". Będą dobrze wyglądać obok "Pretty Woman" i "Służących".

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.