Czego słuchają Polacy? Oto utwory, które najlepiej sprzedają się w wersji cyfrowej

Czego słuchają Polacy? Oto utwory, które najlepiej sprzedają się w wersji cyfrowej27.03.2013 14:02
Czego słuchają Polacy? (Fot. Flickr/garryknight/Lic. CC by-sa)
Marta Wawrzyn

Związek Producentów Audio-Video opublikował listę utworów, które najlepiej sprzedawały się w zeszłym roku w wersji cyfrowej. Lista jest naprawdę ciekawa, tak ciekawa, że wypada zadać pytanie, czy to jest prawda o guście muzycznym Polaków.

Związek Producentów Audio-Video opublikował listę utworów, które najlepiej sprzedawały się w zeszłym roku w wersji cyfrowej. Lista jest naprawdę ciekawa, tak ciekawa, że wypada zadać pytanie, czy to jest prawda o guście muzycznym Polaków.

Dziennik Internautów opublikował interesujące zestawienie przygotowane przez Związek Producentów Audio-Video. Dotyczy ono pobrań (legalnych, oczywiście) utworów muzycznych w roku 2012 – w formie singli audio, oryginalnych dzwonków i muzyki na czekanie. Tutaj znajdziecie zestawienie w całości.

Gotye, "Gangnam Style" i "Last Christmas"

Lista jest ciekawa, bo dość specyficzna. Na pierwszym miejscu znajduje się utwór "Ai se eu te pego" Michela Telo, na drugim - "Somebody That I Used To Know" Gotye, na trzecim - "We Found Love" Rihanny, a na czwartym "Gangnam Style". Na szóstym miejscu niespodzianka – "Last Christmas" zespołu Wham, czyli utwór, który przed Bożym Narodzeniem (to znaczy mniej więcej od początku listopada) jest puszczany w radiu bez przerwy.

Polski utwór, który cieszył się największym powodzeniem wśród internautów w zeszłym roku, to "Tak Blisko" Rafała Brzozowskiego (siódme miejsce). Na jedenastym miejscu znalazło się "Ko-ko Euro spoko" Jarzębiny, czyli coś, czego, wydawałoby się, większość z nas szczerze nie mogła znieść i czego w żadnym razie nie słuchaliśmy z własnej woli.

Oto cała pierwsza dwudziestka zestawienia.

Czy średni gust to dobry gust?

Słuchamy Rihanny, Jennifer Lopez, "Last Christmas", "Call Me Maybe" i "Gangnam Style". To przerażające. Łukasz Michalik w swoim artykule napisanym w obronie wielkich wytwórni za ten stan rzeczy obwinił iTunes, Spotify i inne tego typu serwisy:

Aby zaistnieć, trzeba grać to, co schodzi na iTunes. Ambitne eksperymenty, o ile nie będą miały jakiegoś niewiarygodnego szczęścia, po prostu zgasną, zanim zdążą na dobre zabłysnąć. Statystyczna średnia gustu ma niestety tendencję do równania w dół, a bez silnej pozycji koncernów muzycznych nie widać na horyzoncie nikogo, kto mógłby się jej przeciwstawić.

Z tą tezą pewnie jeszcze wiele razy będziemy się zgadzać bądź kłócić. Pewne na razie jest jedno: dzięki sprzedaży cyfrowej przychody branży muzycznej rosną. A o gustach, no cóż, podobno się nie dyskutuje.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.