Czy blogerzy mogą dziś świętować?

Czy blogerzy mogą dziś świętować?01.05.2009 10:05
Mariusz Jasiński

Blogowanie w Polsce pojawiło się wiele lat temu, będąc zajęciem bardzo niszowym. Wówczas jak i poniekąd teraz, blogi pełnią funkcję przelewania myśli na papier.

Istnieje wiele serwisów, które umożliwiają prowadzenie bloga, dzięki czemu blogosfera zyskała na zasięgu oraz swoim znaczeniu. Znalazły się osoby, które uznały blogi za ciekawy kanał komunikacyjny, dotąd niezagospodarowany.

Dziś coraz więcej blogerów przekształca swoje blogi w komercyjne platformy, profilując zakres działalności, a przy tym profesjonalizując. Czy mamy do czynienia z ewolucją blogowania, rodem z USA?

Blogowanie w Polsce pojawiło się wiele lat temu, będąc zajęciem bardzo niszowym. Wówczas jak i poniekąd teraz, blogi pełnią funkcję przelewania myśli na papier.

Istnieje wiele serwisów, które umożliwiają prowadzenie bloga, dzięki czemu blogosfera zyskała na zasięgu oraz swoim znaczeniu. Znalazły się osoby, które uznały blogi za ciekawy kanał komunikacyjny, dotąd niezagospodarowany.

Dziś coraz więcej blogerów przekształca swoje blogi w komercyjne platformy, profilując zakres działalności, a przy tym profesjonalizując. Czy mamy do czynienia z ewolucją blogowania, rodem z USA?

"Blogować każdy może!". Jedni robią to z głową i pomysłem, innym idzie troszkę gorzej. Blogi goszcząc w Internecie już spory kawałek czasu, doczekały się wielu przeobrażeń. Kto dziś pamięta, że blogiem nazywano "pamiętnik" ? Coraz większa liczba blogów jest poświęcona ściśle określonej tematyce, gdzie rzetelność to podstawa.

Czego my, jako czytelnicy oczekujemy od blogera?

  • Aby swój dziennik internetowy aktualizował jak najczęściej tylko się da.
  • By pisał o ciekawych, kontrowersyjnych rzeczach, o których jeszcze nie słyszeliśmy, bądź chcielibyśmy się do czegoś odnieść.
  • Aby blog w miarę ładnie się prezentował i był przejrzysty.
  • By inicjował dyskusję, dzięki czemu będziemy mogli skonfrontować swoje opinie z innymi Czytelnikami.

By autor wraz ze swoim blogiem mógł się rozwijać, profesjonalizując swój warsztat, również potrzebuje źródeł i środków do realizacji tych celów. Reklamy są więc czynnikiem ilustrującym proces progresji bloga, co przekłada się na wzrost potencjału.

Zaobserwować można, że najchętniej czytane blogi są właśnie te profesjonalne, komercyjne, które wyświetlają reklamy lub opłacają blogerów. Prowadząc blog o branży IT, dobrym pomysłem jest nawiązanie współpracy marketingowej z firmami z tego sektora. Jest to pewne urozmaicenie kontentu jak i wyglądu bloga.

Obecnie można już mówić o prawdziwych stanowiskach pracy i regularnej pensji dla blogera o nowej wręcz profesji, która napływa do nas zza oceanu, coraz dynamicznej zwiększa swój zasięg nad Wisłą. Wynagrodzenie uzależnione od własnego zaangażowania, kreatywności i wyników, jest sporym impulsem motywującym, a przeważnie tak blogerzy są rozliczani.

Przypadek przytoczony przez Gery, gdzie pewien polski bloger, prowadzi 15 tematycznych blogów, z których wszystkie oparte są na darmowej platformie Blogger, daje do myślenia. Autor średnio miesięcznie zarabia 1300 do 1500 złotych, głównie dzięki programom partnerskim.

Według The Wall Street Journal, liczba „pracujących” w USA blogerów niedługo dogoni prawników. Obecnie jest już więcej osób, które posiadają stały dochód z prowadzenia blogów jak programistów czy strażaków. Stany Zjednoczone to kraina ponad 20 milionów blogerów, gdzie 1.7 miliona blogów jest komercyjna i ponad 450 tysięcy to zawodowi blogerzy, gdzie pisanie jest ich głównym źródłem utrzymania.

Wizja takiej formy zarobku przekłada się na bardziej intensywne zainteresowanie i odzew ze strony potencjalnych autorów.

Prawdziwy bloger mimo braku rentowności swojej publicystyki, będzie ją kontynuował, bo robi to z pasją. Te czynniki się nie wykluczają. Wystarczająca nobilitacja to obecność w tej społeczności, bycie dostrzeżonym przez innych, a jak ktoś „ważny” z blogosfery bezpośrednio odniesie się do Twojego wpisu lub Ciebie, to można mówić o pewnych sukcesach.

Rzuć takie okiem na nasze zestawienie najsłynniejszych polskich blogerów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.