Era naciąga własnych klientów na superdrogie SMS-y?

Era naciąga własnych klientów na superdrogie SMS-y?25.11.2010 18:25
Bo rachunek był za wysoki! (Fot. Flickr/DesignPeopleMe/Lic. CC by)

„Czy stałeś się dzisiaj Milionerem?” – pytanie to jest mottem promocji, jaką zorganizowały Era i Heyah dla swoich klientów. Zapewne dzięki uśmiechowi losu któryś z nich odpowie na to pytanie twierdząco. Udział w zabawie może jednak słono kosztować!

„Czy stałeś się dzisiaj Milionerem?” – pytanie to jest mottem promocji, jaką zorganizowały Era i Heyah dla swoich klientów. Zapewne dzięki uśmiechowi losu któryś z nich odpowie na to pytanie twierdząco. Udział w zabawie może jednak słono kosztować!

W czasie trwania promocji, każdego dnia losowany jest numer abonenta, który wygrywa 1000 złotych. Gra toczy się jednak o znacznie większą stawkę – aby mieć szansę na główną wygraną, trzeba jednak wysłać SMS pod wskazany numer.

Powoduje to aktywację usługi, która kosztuje niemal 5 złotych dziennie i umożliwia pobranie każdego dnia kilku tapet i dzwonków. Jak łatwo policzyć, w skali miesiąca oznacza to rachunek większy o niemal 150 złotych!

Zasady wydają się proste, jednak wątpliwości może budzić sposób informowania uczestników konkursu o ponoszonych opłatach. Informacja o dziennej opłacie za aktywowaną usługę jest widoczna na głównej stronie konkursu, nie rzuca się jednak w oczy tak jak zachęty do wysłania SMS i wysokość głównej nagrody.

Szczegółowe informacje o opłatach są wprawdzie uwzględnione w regulaminie promocji, jednak można odnieść wrażenie, że cała akcja ma na celu przede wszystkim wykorzystanie nieuwagi uczestników, którzy po wysłaniu bezpłatnego – co podkreśla Era – SMS-a, każdego dnia obciążani będą kwotą 4,88 zł.

O ile wszelkie informacje zachęcające do wzięcia udziału w zabawie są łatwo dostępne na stronie promocji, to regulamin załączony jest w formie pliku PDF, co dla niektórych internautów może być dodatkowym utrudnieniem.

Promocja wywołała wiele negatywnych komentarzy internautów, którzy, nie przebierając w słowach, wyrażają swoje oburzenie i wątpliwości, dotyczące intencji Ery.

Wiele kontrowersji wzbudzały działania portalu Pobieraczek.pl, z negatywną oceną internautów spotkały się również różne serwisy zarabiające dzięki nieuwadze użytkowników. Promocja Ery może budzić podobne skojarzenia. Sądzicie, że Era jest w porządku wobec swoich klientów?

Źródło: Telepolis.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.