Czy prezes T-Mobile planuje rezygnację z użytkowników mobilnego Internetu?

Czy prezes T-Mobile planuje rezygnację z użytkowników mobilnego Internetu?08.10.2011 11:53
T-Mobile już niedługo jako persona non grata w polskiej Sieci? (Fot. Flickr/swruler9284/Lic. CC by)

Zorganizowana w Dąbrowie koło Kielc konferencja prasowa prezesa T-Mobile Miroslava Rakowskiego okazała się dość zaskakująca. Można wyciągnąć z niej wniosek, że prezes nie tylko postanowił zrezygnować z klientów korzystających z mobilnego Internetu, ale jeszcze uważa to za godne pochwały, pionierskie działania. Jak to możliwe?

Zorganizowana w Dąbrowie koło Kielc konferencja prasowa prezesa T-Mobile Miroslava Rakowskiego okazała się dość zaskakująca. Można wyciągnąć z niej wniosek, że prezes nie tylko postanowił zrezygnować z klientów korzystających z mobilnego Internetu, ale jeszcze uważa to za godne pochwały, pionierskie działania. Jak to możliwe?

Blokowanie reklam receptą na zapchane łącza T-Mobile?

Jak poinformował serwis GSM Online, podczas konferencji Miroslav Rakowski powiadomił o opracowaniu przez T-Mobile systemu blokowania reklam wyświetlanych na stronach udostępnianych za pomocą mobilnego Internetu.

Mechanizm blokowania reklam nie jest jeszcze wdrożony, ale – po upewnieniu się co do legalności takich działań – w każdej chwili będzie go można uruchomić. Jeśli testowane w Polsce rozwiązania okażą się sukcesem, właściciel T-Mobile - Deutsche Telekom - może je zastosować również w innych krajach.

Jednym z celów takiego działania jest ograniczenie ruchu na łączach operatora, który przewiduje, że rozwój jego infrastruktury nie nadąży za coraz większą ilością przesyłanych danych. Pochodną wprowadzenia ograniczeń są jednak nowe, płatne usługi.

Klienci będą mieli możliwość wyboru pełnego dostępu do Sieci lub z ograniczeniami operatora – czyli m.in. pozornie bez reklam. Dlaczego tylko pozornie? Jak informuje Gazeta Prawna, T-Mobile liczy na dodatkowe opłaty od serwisów, które - po wykupieniu odpowiedniej usługi - zyskają gwarancję, że użytkownik zobaczy wyłącznie ich reklamy.

Dodatkowe opłaty T-Mobile ma pobierać za wyższy priorytet transferu - użytkownicy szybciej zobaczą zatem te strony, których właściciele zdecydowali się zapłacić operatorowi.

Troska o klienta czy szukanie okazji do dodatkowego zysku?

Działania operatora można uznać nie tylko za troskę o własne interesy, ale zarazem za ukłon w stronę użytkowników, którzy dostaną czyste, pozbawione reklam strony.  Pozory jednak mylą - reklamy nie znikną, jeśli dostawca treści postanowi zapłacić za ich wyświetlanie T-Mobile.

Można zatem dojść do wniosku, że nie chodzi o dostarczenie użytkownikom czystej treści, ale o dodatkowy zysk operatora, który – o ile zostanie odpowiednio opłacony – nie będzie miał oporów przed prezentowaniem reklam swoim klientom.

Klienci T-Mobile bez dostępu do serwisów  internetowych?

Stare przysłowie głosi, że każdy kij ma dwa końce. T-Mobile ingerując w wyświetlane strony i pomijając reklamy, może wywołać reakcję serwisów internetowych, które po prostu zablokują dostęp klientom tego operatora.

Sądzicie, że ktokolwiek będzie chciał kupić Internet od operatora, u którego większość serwisów jest niedostępna?  Moim zdaniem jest to mało prawdopodobne i blokada może spowodować odpływ klientów T-Mobile. Jaka jest Wasza opinia w tej sprawie?

Źródło: GSM OnlineAntyweb

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.