Czym jest landing page - dlaczego warto tworzyć stronę docelową?

Czym jest landing page - dlaczego warto tworzyć stronę docelową?17.08.2021 15:28
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
Angelika Borowska
landingi.com

Stworzenie landing page to bardzo dobry sposób do tego, aby potencjalny klient mógł wykonać działania, na których nam zależy. W praktyce oznacza to, że nakłonimy go do skorzystania z usług, zakupu danego produktu czy też np. zapisanie się do webinar. Czym jest landing page i co zrobić, aby strona docelowa była skuteczna, a tym samym atrakcyjna dla naszych odbiorców? Podpowiadamy.

Co to jest landing page?

Landing page (LP) z punktu widzenia technicznego może stanowić samodzielną stronę internetową, albo też stać się częścią większej witryny. Określana jest także jako strona docelowa, albo także produktowa, a jej budowa nie jest skomplikowana. Najważniejszym zadaniem, jakie ma do spełnienia jest to, aby nakłonić naszych potencjalnych klientów do tego, aby wykonali działania, na których nam zależy. W praktyce oznacza to np. skorzystanie z naszych usług, albo też zakup produktu. Z pomocą landing page można nakłonić także do pozostawienia danych kontaktowych czy też zarejestrowania się na danym serwisie. W jaki sposób klient trafia na landing page? Jako że jest ona zarówno rozszerzeniem, jak i uzupełnieniem przekazu, jakie niesie ze sobą reklama internetowa najczęściej klient pojawia się na niej właśnie po kliknięciu w banner, albo także mailing.

Landing page nazywana jest także jako strona produktowa, tak zwany micropage docelowa i należy wiedzieć, że nie ma ona nic wspólnego z taką, która ma budować pozytywny wizerunek danej firmy, jak również budowanie świadomości marki. Mimo że możne ona znaleźć się na danej witrynie, nie musi być samodzielna, to jest ona kontynuacją danego przekazu reklamowego. Nie zawiera ona informacji o przedsiębiorstwie, to nie alternatywa dla strony głównej.

Landing page - dlaczego warto na nią postawić i co powinna zawierać?

Landing page jest bardzo opłacalna z puntu widzenia rozszerzenia działań reklamowych. Dobrze zaprojektowana strona lądowania jest spójna z reklamą dzięki której nasz potencjalny klient został na nią przekierowany. W praktyce oznacza to, że przekaz ma być spójny i zawierać tak skonstruowaną treść, która przyciągnie go niczym magnes i sprawi, że znajdzie dokładnie to, czego szukał. Jeśli nie zadbamy o dobrej jakości, dopasowany content, który będzie tożsamy z reklamą, czyli tym, co sprawiło, że wpisaliśmy się w potrzeby użytkownika sieci, to nawet najlepsze hasła reklamowe nic nie zdziałają. Skutkiem braku spójności będzie to, że tak szybko, jak pojawił się on na naszej stronie docelowej, równie szybko ją opuści. Ważne jest to, aby zadbać o chwytliwy nagłówek, o to, aby button był widoczny, a grafika nie przytłaczała treści

landingi.com
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.