Darmowy Internet na poczcie ma haczyk. Ale przynajmniej nie umrzemy z nudów w kolejce

Darmowy Internet na poczcie ma haczyk. Ale przynajmniej nie umrzemy z nudów w kolejce26.08.2014 10:25
Zdjęcie punktu Wi-Fi pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn

Jeśli macie zwyczaj wyciągać smartfona, stojąc w kolejce na poczcie, teraz będziecie mogli skorzystać z sieci "Poczta Polska". Za darmo – ale jakby nie do końca. Bo będziecie musieli oglądać reklamy.

"Gazeta Wyborcza" podaje, że w 100 placówkach Poczty Polskiej (ich lista znajduje się tutaj) dostępny będzie darmowy Internet, zapewniany przez sieć Plus. Dobra wiadomość? Oczywiście. Ale jakiś haczyk być musi.

Darmowy Internet, ale z reklamami

W tym przypadku haczykiem są reklamy. Z sieci o nazwie "Poczta Polska" będzie mógł skorzystać każdy, kto znajdzie się w jej zasięgu – bez logowania i wpisywania hasła. Ale Plus nie da nam nic za darmo, we współpracy z firmą Moben będzie wyświetlać co jakiś czas reklamy. Jeśli więc będziecie chcieli skorzystać z darmowego Wi-Fi, będziecie musieli pogodzić się z tym, że co jakiś czas na Waszych ekranach pojawi się coś, czego wcale nie chcieliście oglądać.

Innymi słowy, darmowy Internet nie będzie taki darmowy, bo przecież oglądanie reklam to też forma płacenia za usługę internetową. Ale za to będziecie mogli z niego korzystać bez dalszych ograniczeń (np. czasowych), nie będziecie też musieli podawać żadnych danych. Jest nadzieja, że klienci tych 100 placówek Poczty Polskiej, które biorą udział w programie, nie umrą z nudów w kolejce. Przynajmniej teoretycznie.

Bawicie się smartfonami na poczcie?, Źródło zdjęć: © Flickr/Highways Agency/Lic. CC by
Bawicie się smartfonami na poczcie?
Źródło zdjęć: © Flickr/Highways Agency/Lic. CC by

Trzy miesiące – a co potem?

Niestety, program jest pilotażowy – to znaczy Plus zapewni Internet na poczcie tylko do końca października. Potem zainteresowane strony zdecydują, czy będą bawić się w to dalej. Nie zdziwię się, jeśli okaże się, że to koniec. Bo choć inicjatywa niewątpliwie jest fajna, to prawdopodobnie okaże się, że to się po prostu nie opłaca.

Kolejki na poczcie potrafią być straszne, klienci rzeczywiście często zaczynają wyciągać z nudów smartfony, ale zazwyczaj mają już wykupione pakiety i nie potrzebują pocztowego Wi-Fi. Ja zazwyczaj stojąc w kolejce zaczynam przeglądać Twittera albo Facebooka i w zupełności mi wystarcza do tego mój Internet mobilny. Za który i tak płacę i z którego mogę korzystać bez żadnych haczyków. Nie sprawdzam nawet, czy są dostępne jakieś inne sieci.

Nie twierdzę, że inni klienci też tak robią – niektórzy pewnie podłączają się do darmowej sieci, kiedy tylko mogą, żeby zaoszczędzić - ale jednak odnoszę wrażenie, że Plus specjalnie na tej inwestycji nie zarobi. Kilka lat temu takie rozwiązanie byłoby rzeczywiście nowatorskim pomysłem. Teraz większość klientów pewnie nawet nie zauważy, że na poczcie jest Internet. A jeśli zauważą, to uciekną z powodu reklam.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.