Dlaczego Microsoft wciąż walczy o rynek wyszukiwarek?

Dlaczego Microsoft wciąż walczy o rynek wyszukiwarek?03.04.2009 10:48
Mariusz Jasiński

Z jakiego powodu Microsoft zażarcie broni swoich decyzji o zwiększaniu puli pieniędzy pompowanych w swoją flagową wyszukiwarkę internetową Live Search? Według Ballmera, odpowiedź jest prosta - "to tam są prawdziwe pieniądze".

Szykuje się nam prawdziwe trzęsienie ziemi. Ciągła praca nad funkcjonalnością zaprocentowała tym, że firma chce wydać 100 milionów dolarów na popularyzację swojej wyszukiwarki już tego lata. Czyżby gigant szykował coś większego?

Z jakiego powodu Microsoft zażarcie broni swoich decyzji o zwiększaniu puli pieniędzy pompowanych w swoją flagową wyszukiwarkę internetową Live Search? Według Ballmera, odpowiedź jest prosta - "to tam są prawdziwe pieniądze".

Szykuje się nam prawdziwe trzęsienie ziemi. Ciągła praca nad funkcjonalnością zaprocentowała tym, że firma chce wydać 100 milionów dolarów na popularyzację swojej wyszukiwarki już tego lata. Czyżby gigant szykował coś większego?

Na wakacje Microsoft przygotowuje potężną kampanię reklamową, która obejmie wszystkie możliwe kanały medialne - telewizję, radio, internet oraz prasę. Ostatnie miesiące wytężonej pracy nad wyszukiwarką zostaną zwieńczone najprawdopodobniej zmianą marki, bo jak twierdzą specjaliści Microsoftu, użytkownik nie powinien zauważyć istotnych zmian w działaniu wyszukiwarki Live Search wobec konkurencyjnych produktów. A wiadomo, że łatwiej jest wypromować "nowy" produkt jak ponownie przekonywać do starego i znanego.

Kontynuując swoje analizy sam Ballmer zwrócił uwagę na pewien fakt, który zapewne nie daje mu spokoju.

[cytat]"There are only three things on the Internet that have made money: Amazon, eBay and Google"[/cytat]

Oczywiście jest to wielkie uogólnienie i uszczuplenie długiej listy internetowych kolosów, aczkolwiek można łatwo wywnioskować, o jakie sumy chodzi, by móc się liczyć.

[cytat]"If we’re going to make a lot of money on the Internet, we’ll have to challenge Google in search" - dodał.[/cytat]

Czy jest to możliwe? Czy jest jakaś solidna alternatywa i zagrożenie dla Google? Firma z Mountain View już dawno rozszerzyła zakres swojej działalności, ogniskując ją już wokół swojej marki, a nie samej przeglądarki. Nie można też zapominać o Yahoo.

Z drugiej strony Microsoft ma nawet spore szanse, na zbliżenie się do Google. Na horyzoncie już widać Windows 7, który od początku zbiera same pozytywne recenzje + nowy (r)ewolucyjny Office.

W świetle chwały tych produktów, Microsoft z pewnością uderzy ze swoją ofertą internetową. Kiedyś serwisy branżowe wspominały o możliwości zmiany marki z Live Search na Kumo. Ciężko sobie wyobrazić przyzwyczajenie do czegoś nowego (co zastąpiło stare, znane miejsce), no ale poczekamy, zobaczymy...

źródło: IDG i New York Times

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.