Dlaczego twórca YouTube odszedł z serwisu?

Dlaczego twórca YouTube odszedł z serwisu?12.11.2010 19:00

Chad Hurley ogłosił swoją decyzję o rezygnacji ze stanowiska CEO YouTube. Sam fakt rezygnacji nie byłby niczym szczególnym, gdyby nie połączona z nim deklaracja – były szef YouTube porzuca swoje dzieło na rzecz...

Chad Hurley ogłosił swoją decyzję o rezygnacji ze stanowiska CEO YouTube. Sam fakt rezygnacji nie byłby niczym szczególnym, gdyby nie połączona z nim deklaracja – były szef YouTube porzuca swoje dzieło na rzecz...

Chad Hurley jest mniej rozpoznawalny niż Mark Zuckerberg, Sergey Brin lub Larry Page, jednak jego wkład w stworzenie Sieci takiej, jaką znamy współcześnie, jest równie doniosły. Jego kariera w świecie mediów elektronicznych zaczęła się od współpracy z PayPalem – był między innymi twórcą pierwszego logo tej firmy.

Po przejęciu PayPala przez eBay Chad wykorzystał wypłacone w wyniku przejęcia pieniądze do założenia wortalu wideo. Zadanie to było ułatwione ze względu na fakt, że pomoc zaoferowali byli pracownicy PayPala - Steve Chen and Jawed Karim.

Sukces YouTube wywołał zainteresowanie sieciowego giganta – zgodnie z często stosowaną praktyką Google w 2006 r. przejął firmę. Hurley stopniowo ograniczał swoje zaangażowanie w YouTube, skupiając się coraz bardziej na doradzaniu niż faktycznym prowadzeniu firmy. Po decyzji o rezygnacji jego miejsce na stanowisku CEO zajął Salar Kamangar z Google, a Chad Hurley postanowił skupić się na założonej 6 lat wcześniej marce odzieżowej.

Hlaska, bo tak nazywa się marka odzieży, to wspólne dzieło Chada Hurleya i Anthony’ego Mazzei. Nazwa firmy to połączenie nazw stanów Hawaje i Alaska. Oferta firmy obejmuje niemal wszystko, co niezbędne, by ubrać się praktycznie i wygodnie – od galanterii, poprzez koszule czy T-shirty po kurtki i zegarki.

Plany ekspansji są ambitne – jak twierdzi w jednym z wywiadów Chad, w ciągu dwóch lat sklepy Hlaska mają zostać otwarte w każdym większym mieście USA, a ekspansja marki ma być wydarzeniem na miarę osiągnięć Levi Straussa.

Choć komentatorzy porównują sposób działania firmy odzieżowej Chada Hurleya do start-upu, to właściciel podkreśla różnice pomiędzy biznesem internetowym a działalnością w branży odzieżowej. Cechą, na którą założyciel YouTube zwraca uwagę, ma być dłuższy czas poświęcany wymyślaniu i tworzeniu produktu.

Branża odzieżowa nie jest jedyną, która interesuje założyciela YouTube. Chad Hurley zainwestował również w zespół wyścigowy Team US F1. W życiu prywatnym Chad pozostał wierny Krzemowej Dolinie – jego teściem jest James H. Clark, założyciel m.in. Netscape Communications Corporation.

Źródło: BusinessInsider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.