Drogie auta, wille i własne lwy. Tak się bawią bogate dzieciaki na Instagramie [zdjęcia]

Drogie auta, wille i własne lwy. Tak się bawią bogate dzieciaki na Instagramie [zdjęcia]11.09.2013 09:00
Typowy bogaty dzieciak Instagrama (Fot. Instagram/zacrothman)
Marta Wawrzyn

Instagram rośnie w szalonym tempie, nic więc dziwnego, że można na nim znaleźć mnóstwo niecodziennych zjawisk. Na przykład bogate dzieciaki, które wrzucają zdjęcia plików pieniędzy, złotych gadżetów, superdrogich aut, toreb pełnych markowych produktów czy zwierzątek domowych, takich jak lwy albo tygrysy. Dlaczego? Bo mogą!

Instagram rośnie w szalonym tempie, nic więc dziwnego, że można na nim znaleźć mnóstwo niecodziennych zjawisk. Na przykład bogate dzieciaki, które wrzucają zdjęcia plików pieniędzy, złotych gadżetów, superdrogich aut, toreb pełnych markowych produktów czy zwierzątek domowych, takich jak lwy albo tygrysy. Dlaczego? Bo mogą!

W 150-milionowym tłumie instagramowiczów Polacy to na razie margines. Wirtualne Media oszacowały niedawno, że jest nas jakieś 500 tysięcy. Wśród Polaków na Instagramie, owszem, zdarzają się dziwne zjawiska, takie jak rogi, kąty i narożniki Wojtka Sokoła, ale większość z nas jest, nie da się ukryć, nudziarzami. Wrzucamy foty własnych obiadów, książek, które czytamy, filiżanek kawy i innych podobnie fascynujących obiektów.

Poza tym wielu z nas porusza się w kręgach własnych znajomych, głównie tych z Facebooka. Dopiero zaczynamy wystawiać nosy poza swoje otoczenie i odkrywać zjawiska, którymi ekscytuje się świat. Zjawiska, które zwykłego człowieka potrafią wprawić w osłupienie.

Wielkie wille, prywatne odrzutowce i szampan na śniadanie

Bogate dzieciaki Instagrama to właśnie jedno z tych zjawisk, zadziwiających zwykłego zjadacza chleba. "Mają więcej pieniędzy niż ty. A oto, co robią" – zachęca do zbadania tego fenomenu blog Rich Kids of Instagram na Tumblrze (można też śledzić wpisy na Twitterze). Blog zawiera wyłącznie zdjęcia wrzucane na Instagram przez dzieci (kilkunastoletnie i nieco starsze) bogaczy.

Rozpuszczona i dumna z siebie młodzież chwali się światu kluczykami do drogich aut, wnętrzami swoich gigantycznych willi, odrzutowcami, pierwszymi własnoręcznie wypisywanymi czekami. Wszystkie zdjęcia oprawiane są przez blogera z Tumblra w złote ramki, które dodatkowo mają podkreślać absurdalność tego wszystkiego. W blogu niemal codziennie pojawia się coś nowego – wystarczy wpisywać na Instagramie nazwy drogich marek i rozrywek dla bogaczy, żeby znaleźć zdjęcie, które nada się do kolekcji. Czasem są to samochody.

Czasem prezenty urodzinowe.

Czasem drogie (i zwykle niepotrzebne) gadżety.

A czasem po prostu pieniądze. Pliki pieniędzy wyglądają dobrze w każdej sytuacji.

A do tego wielkie domy, imprezy. Niektóre ujęcia są takie, że nawet Wielki Gatsby mógłby wpaść w kompleksy.

Tematów dostarcza bogatym dzieciakom samo życie, które - sądząc po tych zdjęciach - polega głównie na zabawie porządnie zakrapianej alkoholem, podróżowaniu i przesiadywaniu w bogato wyposażonych wnętrzach. Zwykli ludzie, patrząc na takie zdjęcia, mogą się popukać w czoło albo uśmiechnąć na myśl, że mają lepszy gust i bardziej poukładane w głowie niż ci wszyscy bogacze.

Życie jest imprezą

Bo żeby zabawa była dobra, potrzebne są flaszki. Dużo. Drogie.

Koniecznie trzeba też od czasu do czasu wrzucić jakąś fajną fotę w kostiumach kąpielowych.

Ale nie chodzi tu tylko o to, żeby dobrze się bawić. Chodzi o to, aby w możliwie najbardziej ostentacyjny sposób pokazać innym ludziom, że ma się to, na co oni nie mogą sobie pozwolić.

Oprócz willi, jachtów, drogich gadżetów i prywatnych samolotów modne są zwierzaki. Najlepiej coś egzotycznego.

Z Instagrama do telewizji

Skoro tysiące ludzi przeglądają ich zdjęcia w Internecie, program tym bardziej nie powinien mieć problemu z oglądalnością. W końcu nie ma to jak zajrzeć pod łóżko kogoś, kto ma co pokazać i niczego się nie wstydzi.

Program nie będzie bezpośrednio związany z blogiem Rich Kids of Instagram, ale wiadomo, że będzie w jakiś sposób się na nim wzorował. Jego bohaterami będą dwudziestokilkuletni bogacze, którzy życie spędzają na jachtach, w sportowych autach i nad basenami w swoich willach.

Ekstrawagancja po polsku?

Twórcy fanpage'u Rich Kids of Instagram Poland próbowali przenieść zjawisko na polski grunt i pokazać, jak wyglądałaby swojska wersja bogatych dzieciaków. Zapał im szybko minął, a szkoda, bo na fanpage'u pojawiło się sporo zabawnych zdjęć. Na przykład fotka pokazująca "jedyne słuszne zastosowanie dla iPada".

Niestety, tak to już jest z polskim "bogactwem", że go po prostu nie ma. W "Miłości na bogato", nowym – podobno – hiciorze w polskiej TV za szczyt ekstrawagancji uchodzi posiadanie mieszkania w Warszawie, a w nim stolika z Ikei za kilkadziesiąt złotych. Na polskim Instagramie też łatwiej jest znaleźć takie stoliki niż nastolatka kąpiącego się w szampanie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.