Dziś 10 mln, do końca tygodnia 20 mln użytkowników? Tak rozwija się Google+

Dziś 10 mln, do końca tygodnia 20 mln użytkowników? Tak rozwija się Google+13.07.2011 11:52
Kręgi znajomych to jest to? (Fot. Flickr/David Boyle/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Podczas gdy Facebook powoli dobija do miliarda, Google+ może się pochwalić 10 mln użytkowników. Mało? Wcale nie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że serwis działa dopiero dwa tygodnie.

Podczas gdy Facebook powoli dobija do miliarda, Google+ może się pochwalić 10 mln użytkowników. Mało? Wcale nie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że serwis działa dopiero dwa tygodnie.

Paul Allen, założyciel Ancestry.com (nie mylić z Paulem Allenem z Microsoftu) i jeden z najaktywniejszych użytkowników Google+, wyliczył wczoraj, w jakim tempie będzie się rozwijał serwis w najbliższym czasie. Ponieważ sam Google nie chwali się liczbą użytkowników, musi nam to na razie wystarczyć.

Zresztą Allen obrał metodę, która naprawdę robi wrażenie i ma sporo sensu, przynajmniej dopóki dotyczy Stanów Zjednoczonych. Wykorzystuje ona mianowicie dane z amerykańskiego spisu ludności w celu ustalenia popularności nazwisk.

Następnie Allen użył 100-200 z nich jako próbki, porównując procent użytkowników Google+ noszących te nazwiska z danymi dla całego społeczeństwa amerykańskiego. Przyjął również, że na jednego użytkownika z USA przypada 2,1 użytkownika na świecie.

Dane te mają być uaktualniane co 2-3 dni. Na razie Allenowi wyszła imponująca liczba 10 mln, które Google+ ma przekroczyć już dzisiaj, i 20 mln w ciągu weekendu.

Oczywiście daleko jeszcze do miliarda, który według wyliczeń osiągnie w te wakacje Facebook. Pamiętajmy jednak, że Google+ działa dopiero dwa tygodnie (od 28 czerwca). Jeśli te liczby mają odbicie w rzeczywistości, serwis jest prawdopodobnie najszybciej rozwijającą się społecznościówką w historii.

Mimo że napisano już setki analiz na temat tego, co Google+ ma, a czego Facebook nie ma, na razie trudno powiedzieć, czy nowy serwis odniesie sukces. Gdyby zaczęli z niego korzystać wszyscy użytkownicy Gmaila (200 mln osób), wciąż byłoby to za mało, żeby pokonać Zuckerberga.

Google obrał właściwą drogę, pozując na kolejny serwis społecznościowy. Mimo szybkiego rozwoju i kilku funkcji, których nie mają inni, Google+ nieprędko zostanie pogromcą Facebooka.

Źródło: ReadWriteWebMashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.