E-hazard wśród polskich internautów

E-hazard wśród polskich internautów25.12.2009 16:40
Piotr Mazanek

Jak pokazują badania D-Link Technology Trend w 2009 roku aż 700 tyś polaków korzystało z usług firm oferujących usługi hazardowe w internecie. Jest to 5% populacji wszystkich polskich internautów. Kolejne 6% internautów zetknęło się z reklamami firm gammingowych w sieci.

Jak pokazują badania D-Link Technology Trend w 2009 roku aż 700 tyś polaków korzystało z usług firm oferujących usługi hazardowe w internecie. Jest to 5% populacji wszystkich polskich internautów. Kolejne 6% internautów zetknęło się z reklamami firm gammingowych w sieci.

Badania D-Link Technology Trend to cykliczne badania nastawienia polaków do nowych technologii. Badania prowadzone są na zlecenie Instytutu MillwardBrown SMG/KRC. W próbie przeprowadzonej między 19 a 24 listopada 2009 roku wzięło udział 1000 respondentów z grupy wiekowej powyżej 15 lat.

Według SMG/KRC hazard online w Polsce nie jest tak dużym problemem jak chcieliby go widzieć politycy. Ponad 90% polaków nie zetknęło się reklamami hazardu w internecie.

Podczas badania padło też pytanie o promocję firm oferujących usługi e-hazardowe w internecie, Blisko 45% respondentów nie ma zdania w tej kwestii.  Co piąty polak twierdzi iż obecne regulacje dotyczące reklamy hazardu w internecie nie powinny ulec zmianie.

Dobrze że powstają tego typu badania pozwalające chociaż w przybliżonym stopniu określić popularność hazardu w polskim internecie. Jednak  wydają mi się częściowo mocno niedoszacowane. O ile jestem w stanie uwierzyć że tylko 5% polaków aktywnie grało w  2009 roku u operatorów hazardowych to nie nie chce mi się wierzyć, że zaledwie 6% zetknęło się z reklamą hazardu w internecie, przyjmując że w polskiej sieci mamy ponad 16 mln unikalnych użytkowników.

Mógłbym przyjąć te badania za miarodajne jeśli dotyczyły by roku 2007. Niestety od tamtego czasu możliwości marketingowe firm gammingowych znacznie się zmieniły. Może ktoś pamięta ostatnią dużą kampanię Poker Stars promowaną między innymi przez komunikator Gadu-Gadu bądź serwis społecznościowy Goldenline? Były to dwa większe podmioty z polskiego rynku które podjęły się promowania produktu Poker Stars. A Betclick? Obecny teraz prawie wszędzie gdzie jest to możliwe (ostatnio przewinął mi się na demotywatory.pl).

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że tak szeroko zakrojone kampanie marketingowe docierają do tak niewiuelkiej grupy internautów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.