Facebook spyta swoich użytkowników o skuteczność reklam

Facebook spyta swoich użytkowników o skuteczność reklam23.09.2009 22:50
Facebook Lawsuit
Mateusz

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, a liczba jego użytkowników przekroczyła niedawno 300 milionów. Niestety właściciele witryny borykają się z poważnym problem, którym są zbyt niskie dochody. Podjęto już pierwsze kroki, które mają to zmienić. Jednym z nich jest podpisanie porozumienia z firmą Nielsen, która zajmuje się badaniami internetowymi.

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy, a liczba jego użytkowników przekroczyła niedawno 300 milionów. Niestety właściciele witryny borykają się z poważnym problem, którym są zbyt niskie dochody. Podjęto już pierwsze kroki, które mają to zmienić. Jednym z nich jest podpisanie porozumienia z firmą Nielsen, która zajmuje się badaniami internetowymi.

Efektem współpracy ma być Nielsen Brand Lift, narzędzie służące do prowadzenia wśród użytkowników Facebooka badań na temat znajdujących się w nim reklam. Dzięki temu, właściciele serwisu poznają preferencje internautów czyli na przykład to jakie są ich ulubione marki oraz czy są skłonni kupić dany produkt po zobaczeniu baneru, który go przedstawia.

Badanie będą prowadzone na dwóch grupach osób. W pierwszej z nich znajdą się użytkownicy, którzy widzieli daną reklamę, a w drugiej ci nie mający z nią styczności. Tak zebrane dane zostaną przeanalizowane przez firmę Nielsen, a następnie posłużą one do stworzenia raportów dla reklamodawców. Dzięki temu mają się oni przekonać o tym, że kampanie prowadzone na Facebooku są bardzo skuteczne.

Sondaże zostaną umieszczone obok reklam, a zadawane internautom pytania będą zamknięte. Co ważne, Nielsen Brand Lift nie będzie zbierał danych, które mogłyby posłużyć do zidentyfikowania danej osoby. Warto zwrócić także uwagę na to, że frekwencja pytań ma być ograniczona, tak aby użytkownicy nie musieli na nie zbyt często odpowiadać.

Nielsen Brand Lift jest tylko wierzchołkiem góry lodowej. Obie firmy zapowiadają bowiem, że ich współpraca ma potrwać wiele lat, a stworzone właśnie narzędzie posłuży także do zbierania informacji na temat innych stron internetowych. Szacuje się, że Facebook zarobi w przyszłym roku 500 mln dolarów. To niewiele, widać jednak, że firma stara się dowiedzieć co zrobić aby poprawić ten bilans.

Źródło: Yahoo! Finance

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.