Facebook stworzy MMO na Oculus Rift? Świetnie – wirtualna rzeczywistość nie mogła mieć lepszej promocji

Facebook stworzy MMO na Oculus Rift? Świetnie – wirtualna rzeczywistość nie mogła mieć lepszej promocji09.05.2014 12:18
Adam Bednarek

Gracze kręcą nosem, ale niesłusznie. MMO Facebooka może być najlepszą kampanią reklamową dla wirtualnej rzeczywistości.

Na razie są tylko plany, na dodatek mało konkretne. Brendan Iribe, CEO Oculus Rift, stwierdził, że MMO to coś, w co twórcy gogli wraz z Facebookiem będą celować.

Ale nie byle jakie MMO. Ich sieciowa gra ma trafić do... miliarda graczy. Dodajmy, że najpopularniejsze produkcje online nie mają nawet 10 milionów użytkowników w jednym momencie.

Prawdziwa rewolucja

Albo niektórym zaszumiało w głowie od nadmiaru pieniędzy, albo... dokonają czegoś, czego jeszcze nikt wcześniej nie zrobił. I nie zdziwiłbym się, gdyby to właśnie druga opcja była prawdziwa.

Tyle że gracze kręcą nosem. MMO, Facebook, Oculus Rift? Nie tak miało być. Grozi nam drugi FarmVille, w wirtualnej rzeczywistości.

Wielka szansa

Wcale nie! Owszem, MMO Facebooka może być proste. Pewnie raczej nie będzie drugim World of Warcraft, tylko wielką areną, na której będą pogaduszki i prezenty. Niech będzie, bo wcale to Oculus Rifta nie zmieni.

Wręcz przeciwnie – tylko to pomoże. Ubisoft nie tak dawno zapowiedział, że wirtualną rzeczywistością zainteresuje się dopiero wtedy, gdy sprzeda się milion egzemplarzy. Tymczasem Facebook ze swoim MMO celować będzie w... miliard.

Miliard casuali (niech będzie nawet połowa z tego) dostanie gogle z wirtualną rzeczywistością. Myślicie, że na samym MMO poprzestaną? Pewnie część z nich tak, ale zostaną też tacy, którzy będą chcieli bardziej zaawansowanych produkcji.

Facebook daje kopa

Wydaje się, że większość błędnie rozumie wykupienie Oculus Rifta przez Facebooka. Tak jakby teraz liczyły się tylko gry i aplikacje na portal społecznościowy. Tymczasem nic takiego się nie dzieje i Oculus Rift będzie dostępny dla wszystkich chętnych.

Facebook pomoże tylko rozpropagować tę ideę. Trafia do tych, którzy nie grają, i pokazuje im, jak rozwinęła się technologia i jak gry mogą wyglądać. Dla graczy i dla całej branży to świetna wiadomość.

Facebook przynosi klientów. Teraz od twórców zależy, czy będą umieli do nich trafić.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.