Facebook większy od Google?

Facebook większy od Google?09.06.2010 14:50
Wojciech Usarzewicz

Hitwise, firma trudniąca się analizą rynku wyszukiwarek i ruchu w sieci na potrzeby reklamy i marketingu doniosła, że Facebook powoli zaczyna przebijać, jeśli chodzi o ilość ruchu dotychczasowego lidera, wyszukiwarkę Google. Tym samym, Facebook sukcesywnie realizuje swój plan podboju sieci, zaś sam ruch na serwisy społecznościowe po raz pierwszy w historii jest większy, niż ilość odwiedzin wyszukiwarek.

Hitwise, firma trudniąca się analizą rynku wyszukiwarek i ruchu w sieci na potrzeby reklamy i marketingu doniosła, że Facebook powoli zaczyna przebijać, jeśli chodzi o ilość ruchu dotychczasowego lidera, wyszukiwarkę Google. Tym samym, Facebook sukcesywnie realizuje swój plan podboju sieci, zaś sam ruch na serwisy społecznościowe po raz pierwszy w historii jest większy, niż ilość odwiedzin wyszukiwarek.

W samej Wielkiej Brytanii serwisy społecznościowe są znacznie częściej odwiedzanie niż wyszukiwarki. O ile Google zbiera 9.3% całego ruchu w wyspach, a sam Facebook przekroczył już barierę 7% i cały czas pnie się w górę, to zbierając do kupy wszystkie dane okazuje się, że serwisy społecznościowe w sumie przebijają ruch do wyszukiwarek o 0.55%, co jest wynikiem wartym odnotowania. A jak wynika z wykresów, jest to trend, który dopiero zaczyna narastać.

Wyszukiwarki kontra serwisy społecznościowe według Hitwise
Wyszukiwarki kontra serwisy społecznościowe według Hitwise

Zerkając natomiast na wyniki statystyk według Alexy wyraźnie widać, jaką walkę o ruch Facebook toczy z wyszukiwarką Google. Ciężko jednak spekulować, jak na tę walkę wpłynie aktualna polityka serwisu Zuckerberga.

Rosnący ruch na serwisach społecznościowych, który te odbierają wyszukiwarkom może przynieść różne konsekwencje. Największym problemem jest kwestia finansowania wyszukiwarek, które przecież lwią część swoich zysków czerpią z reklamy. Problem narasta, jeśli weźmiemy pod uwagę rozbudowane możliwości serwowania targetowanej reklamy na Facebooku, czym nie może się pochwalić choćby Google, a przynajmniej nie w takim stopniu.

I o ile pozycja wyszukiwarek nie jest zagrożona, nadal będą one pomagać użytkownikom w ogarnięciu sieci, o tyle spece od pieniędzy u wujka Googla mogą w przyszłości stanąć przed sporym problemem.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.