Facebook wprowadza po cichu reklamy w aktualnościach

Facebook wprowadza po cichu reklamy w aktualnościach13.01.2012 12:13
Facebook będzie wyglądał jak japońskie miasto? (Fot. Flickr/Leishangthem/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Facebook chce przemycać reklamy w miejscu, w którym byśmy się ich nie spodziewali. Featured Stories, czyli linki polecane przez znajomych, będą wyglądać w aktualnościach jak zwykłe statusy.

Facebook chce przemycać reklamy w miejscu, w którym byśmy się ich nie spodziewali. Featured Stories, czyli linki polecane przez znajomych, będą wyglądać w aktualnościach jak zwykłe statusy.

Największy serwis społecznościowy świata wciąż nie zarabia tyle, żeby móc sobie pozwolić na ostrą walkę ze zdobywającym kolejne bastiony Google'em o panowanie w tej części internetowego świata. Na szczęście (niestety, nie chodzi tu o szczęście użytkowników) pojawiają się kolejne pomysły na zarabianie.

Dwa dni temu po cichu wprowadzono Featured Stories w aktualnościach użytkowników. Co to takiego Featured Stories? Wyjaśnienie znajdziecie tutaj: właściciel fanpage'a może opłacić reklamy polegające na tym, że jeśli ktoś jego stronę polubi, informację tę zobaczy niemal 100% jego znajomych. Tylko tyle i aż tyle.

Taka reklama nie jest niczym strasznym, w końcu i tak od czasu do czasu widzimy informację o tym, że ktoś z naszych znajomych polubił jakiś fanpage albo status na wcześniej polubionym fanpage'u. Czasem idziemy w jego ślady, czasem nie. Tu będzie tak samo, tyle że informację o tym, że ktoś dał komuś Like'a, zobaczymy prawie na pewno (z malutkim oznaczeniem "featured").

Problem w tym, że takie statusy są wstępem do zaśmiecania aktualności. A jest to miejsce, które w założeniu służy do tego, byśmy wiedzieli, co dzieje się u naszych znajomych.

Jeżeli zobaczysz, że strona czy aplikacja, którą polubiłeś, spamuje tego typu informacjami, zawsze możesz przestać ją lubić. Jeśli z kolei ktoś z Twoich znajomych publikuje Featured Stories, zawsze możesz ukryć albo konkretne, albo nawet wszystkie jego posty.

Nie podoba mi się jednak wprowadzanie tego typu reklam, bo może się to skończyć sytuacją, w której większość postów w naszych aktualnościach będzie sponsorowana.

Źródło: The Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.