Facebookowy kombajn chce wiedzieć gdzie jesteś

Facebookowy kombajn chce wiedzieć gdzie jesteś07.05.2010 09:08
Jakub Poślednik

Na razie to tylko przeciek. Advertising Age donosi, że Facebook przygotowuje się do aktywowania opcji związanych z geolokalizacją użytkowników. Co ciekawe, z ofertą reklamową uwzględniającą nowe funkcje portal zgłosił się najpierw do McDonald’s. Jakie znaczenie ma ten ruch dla milionów użytkowników?

Na razie to tylko przeciek. Advertising Age donosi, że Facebook przygotowuje się do aktywowania opcji związanych z geolokalizacją użytkowników. Co ciekawe, z ofertą reklamową uwzględniającą nowe funkcje portal zgłosił się najpierw do McDonald’s. Jakie znaczenie ma ten ruch dla milionów użytkowników?

Podstawowe funkcje związane z geolokalizacją opisaliśmy już wcześniej, polecamy jeśli nie kojarzycie z czym to jeść:

Jakie nowości zamierza wprowadzić Facebook? Najprostsza odpowiedź - żadne. Zachowując się jak na gigantyczny kombajn informacyjny przystało, Facebook wpuszcza swoje macki w każdą sferę mediów społecznościowych. Widząc wzrastającą popularność trendu geolokalizacyjnego, Marka Zuckerberga ewidentnie zaczęły świerzbić paluszki, żeby zbudować coś podobnego w swojej wielkiej piaskownicy.

Biorąc pod uwagę ogromną bazę użytkowników wielkiego “F” ciężko prorokować porażkę funkcji lokalizacji użytkowników. Pewnie jak zwykle powstanie kilka grup protestujących przeciwko wprowadzaniu nowych opcji które ich zdaniem zagrażają ich prywatności/są beznadziejne/psują ideę serwisu/przyprawiają ich babcię o ból głowy (niepotrzebne skreślić) jednak mówiąc uczciwie - jest to zwyczajne wołanie na puszczy którego i tak nikt nie usłyszy, a jeśli nawet to raczej zignoruje. W końcu wprowadzenie lokalizacji to ruch spowodowany chęcią zysku, a nie zadowolenia szarych mas.

Dla użytkowników

Możliwość “meldowania się” w różnorakich lokalizacjach robi w sieci furorę (raczej na szeroko rozumianym Zachodzie, niż w Polsce). Foursquare, Gowalla, Brightkite czy Google Latitude to startupy specjalizujące się w opcjach geolokalizacji, jednak we współzawodnictwie z Facebookiem zostaną z tyłu, choćby z powodu wielkości Goliata portali społecznościowych. Marginalne znaczenie ma tu również fakt, że mniejsze serwisy społecznościowe oparte na geolokalizacji istnieją dłużej - Facebook ma po prostu za dużo użytkowników i pieniędzy. Co więcej - jeśli którykolwiek z geolokalizacyjnych startupów liczył na to, że zostanie przez Dużego “F” wykupiony to właśnie obudził się z ręką w nocniku - po co wykupywać inną firmę skoro wprowadziliśmy jej funkcjonalność w swoim serwisie?

Dla firm

Wprowadzenie geolokalizacji do portalu, pozwoli Facebookowi bezpośrednio konkurować na rynku reklamowym z Google. Możliwość dotarcia do użytkowników w oparciu nie tylko o dane demograficzne ale i geograficzne to potężne narzędzie dla reklamodawców.

McDonald’s ma być pierwszą marką testującą nowe opcje. Użytkownicy będą meldować się w fast-foodach i pokazywać w postach jaki junk-food właśnie skonsumowali. Super! Bardzo interesująca opcja, umieram z niecierpliwości żeby ją wypróbować. Serio, po co? W proponowanej postaci, Facebookowa geolokalizacja zupełnie do mnie nie przemawia. Szczytujące masy, ogłaszające wszem i wobec że właśnie pojadły w “restauracji innej niż wszystkie”, hmmm… Oczywiście dla wszystkich snobów takich jak ja, na pewno szybko pojawią się bardziej “ekskluzywne” i “elitarne” miejscówki z których będzie się można polansować wśród znajomych ;)

Dotychczas rynek geolokalizacyjny nie zyskał w Polsce wielu fanów ani ogromnej popularności, Facebook ma szansę to zmienić, dzięki wciąż rosnącej bazie użytkowników i popularności. Czy waszym zdaniem adopcja mechanizmu geolokalizacji przez dużego “F” spopularyzuje ją w naszym kraju?

Źródło: Advertising Age

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.